Outputvinduet i Dec-C++

Tags:    c++

Hej Alle

Jeg er grøn mht. Dev C++, så måske er der nogen som har et lille fif de vil dele med mig.

Mit problem er, at output vinduet forsvinder umiddelbart efter afviklingen af konsol programmer.

Hvordan får man output vinduet (som er helskærms) i Dec-C++ til at forblive synligt efter ens program er afviklet?

Jeg har lavet et "cin >> x" hvor x er en heltalsvariabel så forbliver vinduet åbent indtil programmet crasher.

Er der nogen konsensus for "vindues åbning" i Dev C++?

Det burde være standard at man kunne se i et separat vindue som forbliver åbent, men hvad - det er jo gratis og åben source.

V.H.
Bo

2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Enten system("PAUSE"); eller getchar();

getchar (kræver inkludering af 'stdio.h' eller 'iostream') vil tillade dig at fortsætte programmet efter tastetrykket eller bare afslutte det (fx via 'return 0'), men det er helt op til dig.

Og nej, den checkbox findes ikke i den nuværende version, men det gør sådan set heller ikke noget. Det virker fint uden, da Windows jo kan emulere DOS.

1101110100010110000101000001

Killers don't end up in jail - they end up on a high-score!

[Redigeret d. 07/05-05 14:01:32 af Nicolai Lyster Fersner]

Hej Alle

Sådan kan det gå...
Når man ikke ved hvad man skal gøre, kan det betale sig at besøge www.bloodshed.net og læse FAQ'en.

Programmet bliver på skærmen med: 'system("PAUSE");'
Og så står der noget om at 'When creating a console application, be sure to uncheck “Do not create a console” in Project Options (when working with source files only uncheck “Create for win32” in Compiler Options).'.

Men dér tror jeg nu nog at FAQ'en trænger til en opdatering.
For den check boks kan jeg ikke finde hverken med danske sprogindstillinger eller engelske.

Kan andre?

V.H.
Bo

Jeg er grøn mht. Dev C++, så måske er der nogen som har et lille fif de vil dele med mig.

t