Formmail hjælp:

Tags:    php

<< < 12 > >>
Jeg har følgende kode:

Fold kodeboks ind/udKode 

Det virker fint nok.. Men vil også gerne have mailen sendt ud til brugeren. Hvordan gør jeg sådan at formmail også sender mailen til det der står i e-mail?

Et andet spørgsmål til formmail.. Hvordan laver jeg en mail der er andet end bare de ting der bliver sendt med via form?
Altså en med noget mere indhold som :

Du har bestilt følgende varer :
bla bla bla bla bla

Mvh
Tymo.dk

Håber i forstår.

Mvh
Lasse

11 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Sorry forstår stadig ikke, kan du ikke give et eksempel? Er der ikke nogen der kender noget til b-one for ved ikke hvor jeg kan se om deres er sat op til at jeg kan bruge mail();

Jeg bruger selv B-one og deres webhotel fungerer fint med mail() funktionen.

Lav en ny side kaldet mail.php eller lignende, husk at sætte action i formen til denne side nu, denne mail.php kan du lægge hvordu vil i din rod, eller i undermappe den skal ikke lægge i cgi-bin mappen. Du kan gerne lade validereingen være selv om jeg nok ville foretrække php validering.

mail.php
Fold kodeboks ind/udKode 

Mvh

Lars Axberg

[Redigeret d. 04/11-04 12:53:48 af Lars Axberg]

Siden du har postet det i PHP forummet, går ud ud fra du gerne vil lave noget med PHP. Funktionen du skal bruge hedder mail()

www.php.net/mail

Den 01-11-04 16:32 skrev Sunken følgende:
-----------------------------------------------------------------------------

1. glemt ALT om b-ones formmail

2. læs hvordan du laver en mail for på www.php.net/mail

Okay så meget har jeg forstået. Hvordan virker det så?

Hvor finder jeg min udbyders smtp?

Hvor skal jeg skrive modtagerens mail osv? Der er ikke specielt meget info om mail() på php.net synes jeg.

Er der ikke nogen der kan give et mail() eksempel der virker?

-----------------------------------------------------------------------------

mail("til@mig.dk","Emnelinje","Min tekst her\\nogså med linje skift","From: mig@til.dk");

Siden du har postet det i PHP forummet, går ud ud fra du gerne vil lave noget med PHP. Funktionen du skal bruge hedder mail()

www.php.net/mail

Okay hvordan bruger jeg det så sammen med min formmail udbudt af https://www.b-one.net/ ?

Mvh
Lasse

www.php.net/mail

Okay hvordan bruger jeg det så sammen med min formmail udbudt af https://www.b-one.net/ ?

Mvh
Lasse

Kan du ikke, og det er ikke nødvendigt. Med funktionen kan du sende en mail, uden du behøver et perl (pl) script. Se på php.net/mail hvordan du sender en mail.

Hilsen Mark Jensen

DNA er naturens array

www.php.net/mail

Mvh
Lasse

Kan du ikke, og det er ikke nødvendigt. Med funktionen kan du sende en mail, uden du behøver et perl (pl) script. Se på php.net/mail hvordan du sender en mail.

Hilsen Mark Jensen

DNA er naturens array

Sorry forstår stadig ikke, kan du ikke give et eksempel? Er der ikke nogen der kender noget til b-one for ved ikke hvor jeg kan se om deres er sat op til at jeg kan bruge mail();

´Jeg har desværre ingen ide om hvordan jeg skal bruge denne funktion sammen med b-one som udbyder.

Hvor skal jeg skrive modtagerens mail osv? Der er ikke specielt meget info om mail() på php.net synes jeg.

Er der ikke nogen der kan give et mail() eksempel der virker?

<< < 12 > >>
t