Mail boundaries til filer

Tags:    php

Hej.

Jeg er i gang med at lave et mailsystem, og jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe læsningen af en post an.

Jeg er i stand til at skrive indbakken, og også at skrive indholdet af en bestemt post. Hvis der er vedhæftede filer er de adskilt med boundaries - og her har jeg brug for hjælp til at tyde evt. vedhæftede filer, og sætte dem op som links - f.eks. ser indholdet af en mail med tekst-indholdet "blabla" og en vedhæftet fil, "test.doc" sådan ud:

------=_20041029021005_53137
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-1"
Content-Transfer-Encoding: 8bit

blabla

Content-Type: application/msword; name="test.doc"
Content-Transfer-Encoding: base64
Content-Disposition: attachment; filename="test.doc"

(her følger den kryptiske tekst til "test.doc", som selvfølgelig ikke skal vises til brugeren - men der skal være et download-link)

Det skal siges at jeg ikke har adgang til imap-funktioner.

Håber der er en som kan hjælpe med den lurendrejer.

Mvh.
Mads Christensen

3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej.

Jeg er i gang med at lave et mailsystem, og jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe læsningen af en post an.

Jeg er i stand til at skrive indbakken, og også at skrive indholdet af en bestemt post. Hvis der er vedhæftede filer er de adskilt med boundaries - og her har jeg brug for hjælp til at tyde evt. vedhæftede filer, og sætte dem op som links - f.eks. ser indholdet af en mail med tekst-indholdet "blabla" og en vedhæftet fil, "test.doc" sådan ud:

Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-1"
Content-Transfer-Encoding: 8bit

blabla

Content-Type: application/msword; name="test.doc"
Content-Transfer-Encoding: base64
Content-Disposition: attachment; filename="test.doc"

(her følger den kryptiske tekst til "test.doc", som selvfølgelig ikke skal vises til brugeren - men der skal være et download-link)

Det skal siges at jeg ikke har adgang til imap-funktioner.

Håber der er en som kan hjælpe med den lurendrejer.

Mvh.
Mads Christensen

Hey, hvis du ikke har imap, så kan du tage og kigge på det her:

http://www.nutextonline.com/cimap.phps

Jeg er ikke selv så bekendt med det, da jeg bruger imap, men der er nogle gode ting i det :)

Mvh Bob

Hej - tak for svaret, men det ser - for mig - desværre, lidt for indviklet ud. Ved du skriver du ikke selv er bekendt med hvordan det gøres uden imap, men det kunne være alle tiders, hvis du kunne specificere lidt hvad det er jeg skal kigge på.

Noget jeg studsede over i koderne var "flag" - det virker som om de kan afmærke læste- og ulæste poster - men information om dette opbevares, så vidt jeg har forstået ikke på mailserveren ved pop3?

Hej - tak for svaret, men det ser - for mig - desværre, lidt for indviklet ud. Ved du skriver du ikke selv er bekendt med hvordan det gøres uden imap, men det kunne være alle tiders, hvis du kunne specificere lidt hvad det er jeg skal kigge på.

Noget jeg studsede over i koderne var "flag" - det virker som om de kan afmærke læste- og ulæste poster - men information om dette opbevares, så vidt jeg har forstået ikke på mailserveren ved pop3?

Ved pop3 bliver alt fra mailserveren downloadet til din email klient, ved imap, altså ikke php-imap, men ved, via email klienten at connecte til serveren, bliver alle mailsne på serveren, samtidig med at de bliver downloadet.

(Det du mente?)

Mvh Bob

t