Chat refresh!

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hej udviklere...
jeg har nu et stykke tid arbejdet på en chat som virker fortrineligt, bortset fra at den blinker i Internet Explorer...

Den består af 4 frames:
- MainFrame der hvor beskederne vises (Det er den der blinker)
- Online frame viser hvem der er online
- indtast besked her skriver man besked
- indsæt besked

Jeg har læst dette indlæg:
http://www.udvikleren.dk/thread.php?techid=6&f=6&t=413

Men fattede rent ud sagt ikke en dyt! er der nogen der kan hjælpe mig med lidt kode til ovenstående indlæg?

[Redigeret d. 19/10-04 19:23:35 af Nick Frederiksen]

15 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis du har den skjulte frame, som henter alle beskeder, kan koden i denne se sådan ud. Det er selvf. også i den du skal bestemme udseendet osv., da vi her laver den html-kode der skal vises :)

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg er dog ikke sikker på at linien "mainframe.getElementById........", er korrekt. Eftersom jeg aldrig før har arbejdet med JavaScript og frames ved jeg ikke hvordan man henviser til en anden frame. Men du skal henvise til en anden frame, og finde elementet med getElementById('content').

Så har du den side hvor du vil vise beskederne:

Fold kodeboks ind/udKode 

Meget simpelt :-)

Håber det er til at forstå hvor jeg vil hen med det. Husk, det er blot et eksempel :-)

--
Ronni Egeriis - http://sqdev.dk/
Co-Admin

Der er faktisk ikke nødvendigt med avanceret javascript, herunder er et ensempel på et ret simpelt javascript, og det virke også i firefox :)

Og heller ikke nødvendigt med en skjult ramme der opdaterer.

Det kan jo også bruges til mange andre ting, leg med idéen :)

Her er lidt kode der fixer det hele, du lægger simpelthen ikke mærke lidt at den "refresher" :D
Håber der kan bruges :)

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg håber det kan bruges, leg med det :)

Mvh Bob

[Redigeret d. 19/10-04 23:12:03 af Jeppe Dyrby]

Det er jo fordi du skal hente siden hver gang du skal vise nye beskeder.

Hvis du vil have det til at køre flydende kan du have noget avanceret javascript i din mainframe der viser de forskellige indlæg, og en usynlig frame der henter dataen.

--
Co-Admin

Det er jo fordi du skal hente siden hver gang du skal vise nye beskeder.

Hvis du vil have det til at køre flydende kan du have noget avanceret javascript i din mainframe der viser de forskellige indlæg, og en usynlig frame der henter dataen.

--
Co-Admin

Du kunne ikke komme med lidt kode?

[Redigeret d. 19/10-04 19:22:29 af Nick Frederiksen]

Der er faktisk ikke nødvendigt med avanceret javascript, herunder er et ensempel på et ret simpelt javascript, og det virke også i firefox :)

Her er lidt kode der fixer det hele, du lægger simpelthen ikke mærke lidt at den "refresher" :D

Fold kodeboks ind/udKode 

Mvh Bob

Det virker ikke... den skriver ikke en dyt!

Du skal jo self huske at lave alt det du skal i javascript filen, som f.eks. at trække chatten ud af en mysql database, eller en tekst fil.

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg prøvede lige at ændre noget... prøv om det virker.
Ellers så skriv det kode du bruger så jeg kan se hvad der er galt, ellers er det lidt svært at gætte mig til det :)

Mvh Bob

Du skal jo self huske at lave alt det du skal i javascript filen, som f.eks. at trække chatten ud af en mysql database, eller en tekst fil.

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg prøvede lige at ændre noget... prøv om det virker.
Ellers så skriv det kode du bruger så jeg kan se hvad der er galt, ellers er det lidt svært at gætte mig til det :)

Mvh Bob

Jeg kan ikke få det til at virke... jeg bruger følgende kode til at hente og udskrive data fra databasen:
Fold kodeboks ind/udKode 

Fold kodeboks ind/udKode 

Mvh Bob

Selvfølgelig virker det ikke. Da javascript ikke bestemmer over PHP, det er omvendt. Så:
Fold kodeboks ind/udKode 
Vil være det samme som:
Fold kodeboks ind/udKode 

Hilsen Mathias

Fold kodeboks ind/udKode 

Mvh Bob

Selvfølgelig virker det ikke. Da javascript ikke bestemmer over PHP, det er omvendt. Så:
Fold kodeboks ind/udKode 
Vil være det samme som:
Fold kodeboks ind/udKode 

Hilsen Mathias

Kan du så ikke komme med et eksempel på noget kode, der virker?

Hvis du har den skjulte frame, som henter alle beskeder, kan koden i denne se sådan ud. Det er selvf. også i den du skal bestemme udseendet osv., da vi her laver den html-kode der skal vises :)

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg er dog ikke sikker på at linien "mainframe.getElementById........", er korrekt. Eftersom jeg aldrig før har arbejdet med JavaScript og frames ved jeg ikke hvordan man henviser til en anden frame. Men du skal henvise til en anden frame, og finde elementet med getElementById('content').

Så har du den side hvor du vil vise beskederne:

Fold kodeboks ind/udKode 

Meget simpelt :-)

Håber det er til at forstå hvor jeg vil hen med det. Husk, det er blot et eksempel :-)

--
Co-Admin

Jeg har prøvet at lege lidt med det men kan simpelthen ikke få det til at udskrive noget som helst...

Jeg har prøvet at søge på nettet efter nogle funktioner som kan overføre data fra en frame til en anden... uden held...

<< < 12 > >>
t