Hej BigD,
Nu ved jeg ikke helt hvor stort et spil du vil til at lave, men hvis du bruger Windows GDI api til at fremvise grafikken kan det meget let gaa hen og blive langsomt. Hvis man er god til GDI'en kan en hel del godt lade sig goere, men de fleste bruger en eller anden form for hardware accelerende api. I dit tilfaelde ville jeg nok vaelge DirectX. Saa det ku maaske vaere anbefals vaerdigt at begynde at kigge paa nogle DirectX tutorials. Hvis du insistere paa at bruge GDI'en kan du bruge normale bitmaps fungere som sprite grafik. For den teknik du vil anvende er nemlig sprite grafik. Det er en gammel teknik kendt helt tilbage fra Commodore64 og Amiga'ens tid. Saa der skulle nok vaere en hel del artikler paa nettet der fortaeller hvordan man bruger sprite teknikken optimalt!
Held og Lykke
Soeren Klit Lambaek
DirectX lyder da helt findt.
Men er ike helt med er det ik et program??
Som mange spil bruger.