Post Array?

Tags:    php

Jeg har en form hvor nogle af felterne skal være x antal gange, baseret på brugerens input tidligere i forløbet.

Derfor har jeg tildelt disse felter et array, og det skulle gerne med over i næste fil via post.

Det går for så vidt også fint nok, men jeg kan ikke hente array'et i den næste fil. Hvordan får jeg fat i de værdier?

Jeg har prøvet med en løkke der laver $_GET['felt[$i]'] x antal gange, men det virker ikke.

Nogen der har en god ide til dette?
Er jeg helt ude på et sidespor med ovenstående?

4 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
1: hvis du bruger single-quotes (') kan du ikke have variabler i stringen. brug dobbelt-quotes i stedet for (")

$_GET["felt[$i]"]

2: hvis du i dit feltnavn har [ og ] laver php det automatisk til en array. hedder feltet fx felt[1] hentes det ved $_GET['felt'][1]. Prøv derfor:

$_GET['felt'][$i]

3: du nævner at du sender videre til en anden side? Får du sendt værdierne med i url'en?

[Redigeret d. 17/10-04 11:49:09 af Jesper Kristensen]

Jeg har en form hvor nogle af felterne skal være x antal gange, baseret på brugerens input tidligere i forløbet.

Derfor har jeg tildelt disse felter et array, og det skulle gerne med over i næste fil via post.

Det går for så vidt også fint nok, men jeg kan ikke hente array'et i den næste fil. Hvordan får jeg fat i de værdier?

Jeg har prøvet med en løkke der laver $_GET['felt[$i]'] x antal gange, men det virker ikke.

Nogen der har en god ide til dette?
Er jeg helt ude på et sidespor med ovenstående?

Ja, du har allerede brugt min ide, så har ikke flere men måske du skulle skrive $_GET['felt' . $i], selvom jeg ikke tror det hjælper synderligt!

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

Jeg er ikke php programmør så det er sikkert noget lort det her, men kan det ikke være at du bare skal skrive:

$MyArray = $_GET['felt']

og så bare bruge $MyArray som et array, altså $MyArray[$i]... Kunne godt forestille mig at array'et bliver sendt som en refference, altså en pointer der peger på en placering et sted på serveren.

// Your brain is your weapon, do not waste it!!

[Redigeret d. 16/10-04 18:41:13 af HAP]

Jesper: det var lige det der skulle til, så jeg siger mange tak.

$_GET['felt'][$i] er vejen frem og fungerer perfekt...

t