Start på PHP!

Tags:    php

Davs davs!

Jeg har et lille spørgsmål.
Jeg er helt ny til PHP, jeg kender næsten ikke noget til det, og så læste jeg om en bog der hed Start på PHP af Thomas G. Kirstensen.
Jeg ville bare hører om det er noget man kan bruge eller hva'? Den koster kun 70 kr. men alligevel vil ejg gerne være på den sikre side...

Thomas R. Andersen

6 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det omtalte hæfte, købte jeg også selv dengang da jeg ville lære PHP.
Set ud fra dens tekniske del, mener jeg ikke den er særlig optimal. Den version af hæftet jeg har, er baseret på en forholdsvis ældre version af PHP, men det kan være du har en optimeret udgave?
Til at lære PHP synes jeg det er et glimrende materiale. Til prisen er det udemærket, og man kommer godt omkring i funktionerne og lærer det mest basale.

Hvis jeg var dig ville jeg i hvert fald købe det.
Den er relativt hurtig at læse igennem, og når du har lært det basale er der ingen grund til at bruge flere penge på bøger. Det hele kan findes på nettet :)

Jeg er enig. Er næsten selv lige startet på php og har været igennem selvsamme hæfte.
Eneste problem er at bogen er skrevet efter at register globals = on, hvilket det i de nye versioner er sat til off.

[Redigeret d. 28/09-04 17:30:13 af Sunken]

der er mange mådeere at starte på php :) jeg starte selv med bare at læse det blev kedligt og jeg kom detsværre til at stoppe med at programmer i 1 års tid :( pas på med du ikke tivinger dig selv til for maget...

nu coder jeg det jeg skla bruge og ikke mere :) dvs jeg kan det jeg skal kunne og kan jeg ikke det jeg skal bruge må jeg lige lære det ;)

mit råd til dig er at købe den bog fra IDG som hedder start på PHP den er kanont for helt ny begynder når du har læst den i gennem har du en forståns havd php enligt kan bruges til :)

efter du har læst den bog vil jeg så forslå dig tænke hvad vil du lave og hvor dan kan det laves... når det er på plads så går du i gang med at lave det :)

sådan vil jeg forslå det :)

hov dobbeltpost

[Redigeret d. 28/09-04 17:30:02 af Sunken]

//NeoNmaN

hov dobbeltpost

[Redigeret d. 28/09-04 17:30:02 af Sunken]

User
Bruger #956 @ 29.09.04 06:56
jeg har selv hæftet og et par andre bøger om php.
Må dog sige at hæftet går da omkring de basale dele ja, men synes ik det står noget videre i den som man ik også kan lære/læse på webcafe.dk
hæftet er jo så også ved at være lidt forældet.
Jeg har lige købt hæftet Start på php 5 og 90% af dens indhold er stort set ordret med det i den anden bortset fra at i det nye lærer du noget om OOP og om at håndtere sådan noget som dropdown menu's osv hvilket du ikke gør i det andet.

Istedet for at købe den kan du jo til at starte med låne den på biblioteket og se om det er noget for dig. De har også et hav af andre bøger om emnet

t