Fejl i php (eller noget :D)

Tags:    php

Hej.
Jeg har et problem. Jeg har lige installeret php5, apatche og mysql. men når jeg kører en mysql_query får dej denne fejl:
Fatal error: Call to undefined function mysql_connect() in g:\\Apache\\htdocs\\index.php on line 80

nogle der kan hjælpe? :P

- php-4ever

5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jep.. Du mangler at tilføje MySQL support. I PHP4 gør man det ved at compile det med fra starten (vistnok med --with-mysql eller --enable-mysql i ens configure linie), eller ved at afkommentere en linie i php.php. Men jeg har hørt rygter om at man skal gøre det anderledes i PHP5.
--
Thus, I conclude

Nu plejer man jo godt nok ikke compile selv på en windows dunk.
Mon ikke der mangler at få tilføjet mysql modulet i din php.ini?
Jeg husker ikke hvor det står, men det er noget selvforklarende.

EDIT: Prøv at afkommentere linien:

;extension=php_mysql.dll

[Redigeret d. 24/09-04 17:07:56 af Michael Bjerregaard]

Jep.. Du mangler at tilføje MySQL support. I PHP4 gør man det ved at compile det med fra starten (vistnok med --with-mysql eller --enable-mysql i ens configure linie), eller ved at afkommentere en linie i php.php. Men jeg har hørt rygter om at man skal gøre det anderledes i PHP5.
--
Thus, I conclude

Tak for hjælpen... Men tror du bare at jeg skifter til Linux :D bare lige til sidst hvad er det bedste Linux til webservere?

- php-4ever

Tak for hjælpen... Men tror du bare at jeg skifter til Linux :D bare lige til sidst hvad er det bedste Linux til webservere?

- php-4ever

FreeBSD. (som ikke er en linux)

Ellers foretrækker jeg Debian.

Den 24-09-04 21:02 skrev Michael Bjerregaard følgende:
-----------------------------------------------------------------------------

- php-4ever

FreeBSD. (som ikke er en linux)

Ellers foretrækker jeg Debian.
-----------------------------------------------------------------------------
ok... tak :D

- php-4ever

t