Hjælp Bertel eller andre???

Tags:    c++

Hej jeg er nu gået i gang med lidt windows programmering i c++ og er ved at lave et program der låser computeren sådan man skal skrive password for at komme ind!

Programmets kode er:
Fold kodeboks ind/udKode 

Men de to variabler int passwd og int wrong vil jeg gerne have lavet ligesom strings eller sådan noget! Sådan at man både kan putte tal og bogstaver i dem men det virker ikke når jeg tilføjer #include <string> i toppen eller noget nogen der kan hjælpe med det???

Det andet spørgsmål er at jeg skal have lavet sådan programmet gør sådan der er nogle taster på tastaturet man ikke kan bruge jeg fandt følgende kode på Bertel Branders hjemmeside: http://home20.inet.tele.dk/midgaard/snip/rmkey.html
Men ved ikke helt hvordan koden virker nogle der kan hjælpe mig med at lave sådan et program der bare i starten slår tasten "Alt" fra og så et andet program der slår den til igen???

Og sidste spørgsmål hvordan får jeg lavet min windows program fuldskærm?? sådan at det fylder hele skærmen lige meget hvilken skærm opløsning man bruger og sådan! Kan man ikke bare skrive noget lignende FullScreen der hvor man plejer at angive højde???

Håber i kan hjælpe mig med at besvare spørgsmålene selvom der er mange :D

Start med at lave passwd om til en std::string:
std::string passwd = "Mit personlige password";

For at læse en streng (et char array) bruge GetDlgItemText:

char Text[256];
GetDlgItemText(hwnd, input1, Text, sizeof(Text));

Så kan du sammenligne med:

if(passwd == Text)
{
DestroyWindow(hwnd);
}
else
{
SetDlgItemInt(hwnd, text2, wrong, TRUE);
}

Du kan få programmet til at fylde hele skærmen undtagen pladsen over program baren i bunden ved at bruge:

ShowWindow(MainWindow, SW_MAXIMIZE);
istedet for
ShowWindow(MainWindow, SW_SHOW);

Jeg ved ikke hvordan du får det til at fylde hele skærmen.

For at kunne disable en key er du nødt til at have et program til at køre i baggrunden. Du kan evt. bruge dette program til at opsamle password.

For at det skal blive godt skal du også finde en måde at disable joblisten/taskmanageren, det ved jeg heller ikke hvordan man gør.

Ok tak men jeg får stadig fejl:

C:\\BORLAND\\BCC55\\BIN>makeobj cpp/test
Borland C++ 5.5.1 for Win32 Copyright (c) 1993, 2000 Borland
cpp/test.cpp:
Error E2034 cpp/test.cpp 82: Cannot convert 'std::string' to 'unsigned int' in f
unction __stdcall MainWndProc(HWND__ *,unsigned int,unsigned int,long)
Error E2342 cpp/test.cpp 82: Type mismatch in parameter 'uValue' (wanted 'unsign
ed int', got 'std::string') in function __stdcall MainWndProc(HWND__ *,unsigned
int,unsigned int,long)
*** 2 errors in Compile ***

koden:
Fold kodeboks ind/udKode 

Da wrong nu er en std::string, skal den sættes med:
SetDlgItemText(hwnd, text2, wrong.c_str());

wrong.c_str() er en null termineret char *, som SetDlgItemText forventer.

Bare drop dette spørgsmål jeg er gået i gang med et andet project til min lillebror :D men ved ikke hvordan jeg lukker tråden her eftersom det er en kommentar :S

[Redigeret d. 04/05-05 19:55:19 af Johan]

t