timer

Tags:    php

Er det muligt at lave en timer der hver time konsekvent tilføjer 1 til alle indlæg i en mySQL tabel.

Eller skal dette gøres via et program? (et program der kører på serveren)

Det jeg mener er at jeg gerne vil have et program der uanset om brugeren er på eller ej, ligger en til et tal hver time.

Og lige et andet, hvordan sender man en bruger videre? (når man indtaster brugernavn og adgangskode, og de er rigtige.. hvordan vidersender man dem så til en anden side fra login siden?)

7 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Er det muligt at lave en timer der hver time konsekvent tilføjer 1 til alle indlæg i en mySQL tabel.

Eller skal dette gøres via et program? (et program der kører på serveren)

Det jeg mener er at jeg gerne vil have et program der uanset om brugeren er på eller ej, ligger en til et tal hver time.

Og lige et andet, hvordan sender man en bruger videre? (når man indtaster brugernavn og adgangskode, og de er rigtige.. hvordan vidersender man dem så til en anden side fra login siden?)

Til det der med at lægge en til eller fra, ved jeg ikke noget om.
Men med at sende brugeren til en anden side skal du indsætte følgende kode, når brugernavn og pass er godkendt
header("location: siden.format?andet");
//Krille

Men med at sende brugeren til en anden side skal du indsætte følgende kode, når brugernavn og pass er godkendt
//Krille

Jeg har allerede prøvet at sætte det ind under min kode så når den er godkendt (via sessions)

men så får jeg fejlen :

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at c:\\Apache\\htdocs\\game\\index.php:5)

Du får denne fejl meddelelse, fordi du umiddelbart bruger Header(); funktionen efter at du har udskrevet noget... Det er ikke tilladt Header(); hvis du har udskrevet noget i forvejen.. Det kunne f.eks. være en echo linje, eller blot almindeligt HTML.. Du er derfor nødt til at rykke lidt med din kode, så selve funktionen kommer før ALT udskrivning på skærmen!

i stedet for at lægge en til for hver time kan du bare gemme "nul timen" og så hver gang du trækker info ud, tage timen nu og trække den gemte time fra. så får du antal timer.

//Krille

Jeg har allerede prøvet at sætte det ind under min kode så når den er godkendt (via sessions)

men så får jeg fejlen :

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at c:\\Apache\\htdocs\\game\\index.php:5)

Mht. at addere 1 til en masse værdier i MySQL databasen kan på sin hvis sagtens lade sig gøre.
Det kan ikke lade sig gøre at et script skal køre pr. automatik hver time, men man kan køre et script hver gang en klient er på siden.
Og fordi der ikke har været nogen på siden de sidste 5 timer, kan det jo stadig godt lade sig gøre at lægge 5 til.

Og det kan gøres på følgende måde (principielt):
Man kunne lave en seperat tabel til scriptet, som indholder den sidst kendte "adderingstid" (den tid hvor tallene sidst blev opdateret med +1). Når en klient læser siden, kunne scriptet tjekke om den givende tid overskrider den sidst kendte tid.

.. Jeg tror ikke det nytter at forklare, for det ender bare med at blive alt for forvirrende. Jeg håber at du kan se bare lidt af det jeg mener, men hvis du vil have noget kode må du sige til.

Og hvis du en af dem der altid har en maskine tændt der er på nettet kunne du lave et javascrip/php der gjorde hvad du ønsker.
-----------------------------------------------------------------------------

Min side ->www.the-hive.dk/~donp/

User
Bruger #956 @ 20.09.04 11:26
Til det med at lægge 1 til hver time vil jeg da mene du kunne bruge noget som hedder cronjobs, men er da ikke sikker.
Any way hvis det er kan du da lige læse noget om det her:
http://www.webcafe.dk/artikler/diverse/cronjobs/

t