Hjælp til opsætning af sessions

Tags:    php

Når jeg kalder koden i starten af en side:

<?
session_start();
?>

Får jeg følgende fejlmeddelelser :

Warning: session_start() [function.session-start]: open(/tmp\\sess_149e0f17569cd2f1aff181162a8f4c25, O_RDWR) failed: No such file or directory (2) in c:\\Apache\\htdocs\\game\\main.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at c:\\Apache\\htdocs\\game\\main.php:2) in c:\\Apache\\htdocs\\game\\main.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at c:\\Apache\\htdocs\\game\\main.php:2) in c:\\Apache\\htdocs\\game\\main.php on line 3

Hjælp ønskes :(

Mvh

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
User
Bruger #956 @ 20.09.04 11:21
'Vil du have svarene eller skal jeg bare beholde dem? (Hvis du gerne vil så lav et svar i stedet for en kommentar, så giver jeg dig dem)

Sorry min svar tid.
Har ik haft så meget tid her på det sidste.
Er da glad for at kunne hjælpe :o)

User
Bruger #956 @ 16.09.04 06:50
Når jeg kalder koden i starten af en side:

<?
session_start();
?>

Får jeg følgende fejlmeddelelser :

Warning: session_start() [function.session-start]: open(/tmp\\sess_149e0f17569cd2f1aff181162a8f4c25, O_RDWR) failed: No such file or directory (2) in c:\\Apache\\htdocs\\game\\main.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at c:\\Apache\\htdocs\\game\\main.php:2) in c:\\Apache\\htdocs\\game\\main.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at c:\\Apache\\htdocs\\game\\main.php:2) in c:\\Apache\\htdocs\\game\\main.php on line 3

Hjælp ønskes :(

Mvh

Hm umiddelbart har jeg 2 ting du kan prøve at kigge efter.
1)Inde i din php.ini i dit windows bibliotek kan du søge efter en linje som hedder session.save_path = /tmp eller hvad det nu står.
Hvis du ikke har en mappe som hedder c:\\tmp så kan du lave en ellers kan du angive en anden sti hvor den må gemme dine sessions.

2)Du kan før du starter din sesseion_start(); lave en output buffering som ser sådan her ud: ob_start();
Alså så din kode kommer til at se sådan her ud:
ob_start();
session_start();

Og så skulle det hele gerne køre.
Hvis jeg da ik har misforstået noget.
Held og lykke :)

Hm umiddelbart har jeg 2 ting du kan prøve at kigge efter.
1)Inde i din php.ini i dit windows bibliotek kan du søge efter en linje som hedder session.save_path = /tmp eller hvad det nu står.
Hvis du ikke har en mappe som hedder c:\\tmp så kan du lave en ellers kan du angive en anden sti hvor den må gemme dine sessions.

2)Du kan før du starter din sesseion_start(); lave en output buffering som ser sådan her ud: ob_start();
Alså så din kode kommer til at se sådan her ud:
ob_start();
session_start();

Og så skulle det hele gerne køre.
Hvis jeg da ik har misforstået noget.
Held og lykke :)

Det hjalp at lave en tmp mappe. Mange tak.

Mvh
Lasse

'Vil du have svarene eller skal jeg bare beholde dem? (Hvis du gerne vil så lav et svar i stedet for en kommentar, så giver jeg dig dem)

t