Antal dage i en bestemt måned

Tags:    php

Hej

Vi er i september lige nu og der er 30 dage i alt - men hvordan finder jeg ud af hvor mange dage der er i april?

Med venlig hilsen
Jacob V. Pedersen

2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej

Vi er i september lige nu og der er 30 dage i alt - men hvordan finder jeg ud af hvor mange dage der er i april?

Med venlig hilsen
Jacob V. Pedersen

Brug cal_days_in_month(kalendertype,måned,årstal)

eks for at finde antal dag i april 2005:
$antal_dage_i_april = cal_days_in_month(CAL_GREGORIAN, 4, 2005);

CAL_GREGORIAN er den kalender type som vi bruger i den civiliserede verden i dag, men php kan klare langt de fleste hvis ikke alle kalendertyper ...

læg desuden mærke til at skal denne funktion fungere skal Calender extensionen være installeret på webserveren mange webhoteller f.eks b-one og starthotel understøtter ikke dette , men cliche gør ...

Mvh

Lars Axberg

Hej

Jeg kan så konstatere at vi ikke har funktionen på serveren ;-).

Jeg søgte på "cal_days_in_month" og fandt frem til en side, hvor jeg fandt et alternativ til mit ønske.

Tak for hjælpen!

Med venlig hilsen
Jacob V. Pedersen

Hej

Med venlig hilsen
Jacob V. Pedersen

Brug cal_days_in_month(kalendertype,måned,årstal)

eks for at finde antal dag i april 2005:
$antal_dage_i_april = cal_days_in_month(CAL_GREGORIAN, 4, 2005);

CAL_GREGORIAN er den kalender type som vi bruger i den civiliserede verden i dag, men php kan klare langt de fleste hvis ikke alle kalendertyper ...

læg desuden mærke til at skal denne funktion fungere skal Calender extensionen være installeret på webserveren mange webhoteller f.eks b-one og starthotel understøtter ikke dette , men cliche gør ...

Mvh

Lars Axberg

t