Kan jeg tjekke opløsning?

Tags:    php

Hej allesammen

Er der en måde, hvorpå jeg kan tjekke at min bruger har f.eks en opløsning på 1280 x 1024 eller højere, og så printe noget hvis det er rigtigt. F.eks.

if (opløsning(1280x1024))
print('Du har en opløsning på 1280x1024');

else
print('din opløsning er lavere end 1280x1024');

nogen idéer?

mvh Rune

8 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hei, kan du bruke dette?:
Fold kodeboks ind/udKode 

-------------------------------------
I am AGAINST TCPA!!
[ http://www.againsttcpa.com/ ]
-------------------------------------
Mvh
DiZpel

Hej allesammen

Er der en måde, hvorpå jeg kan tjekke at min bruger har f.eks en opløsning på 1280 x 1024 eller højere, og så printe noget hvis det er rigtigt. F.eks.

if (opløsning(1280x1024))
print('Du har en opløsning på 1280x1024');

else
print('din opløsning er lavere end 1280x1024');

nogen idéer?

mvh Rune

Nej det kan du ikke... den eneste måde det kan lade sig gøre på er via JavaScript..

Hvis du er interreseret så prøv at kigge her: http://html.dk/scripts/javascript/00005/

//Emilbp

[Redigeret d. 14/09-04 14:44:41 af Emil Bjerglund Pedersen]

Men er der ikke måde, hvorpå jeg kan få screenwidth og screenheight fra javascriptet ind som strenge i min PHP kode?

Du kunne vel evt. sætte dem som cookie variabler, og derefter hente det ind med php?

Men er der ikke måde, hvorpå jeg kan få screenwidth og screenheight fra javascriptet ind som strenge i min PHP kode?

Du kunne vel evt. sætte dem som cookie variabler, og derefter hente det ind med php?

Det vil også være mit bedste bud...

//Emilbp

Hvorfor skulle det lægges ind i PHP ?
//Krille

//Krille

Jeg vil gerne have det ind i PHP, da jeg kun vil vise et bestemt billede i bunden af siden, hvis opløsningen er på 1280 x 1024

//Krille

Jeg vil gerne have det ind i PHP, da jeg kun vil vise et bestemt billede i bunden af siden, hvis opløsningen er på 1280 x 1024

Det kan ligeså nemt gøres i JavaScript.. så kan ikke se hvad du vil bruge php til ? :)

t