2 personers chat-room

Tags:    php

Hej derude,

Jeg har fået en opgave der lyder på jeg skal lave et 2 personers chat-room til en side. Og vil gerne høre jer hvordan i ville lave den. Det bliver nok kun i php, medmindre jeg finder en smart måde med java. Det er ikke kun en chat men flere 2 personers chat.

Hvordan ville I lave mySQL databasen.

Håber i vil hjælpe.

På forhånd tak

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Frederik,

Jeg ville nok blande PHP og Java ved at lave nogle txt-fil hvor du skriver alle beskederne i. Dette kan PHP sagtens klarer. I din java applet kan du så hente tekst-filen og skrive alt hvad der står i den - du skal nok bruge URL-klassen. Så er det vel bare at lave et simpelt login, lave id på hver chat- så du ved hvilken chat det er for det er jo vigtigt at chatten henter fra den rigtige txt-fil. Du kan så hente kodeord og brugernavn fra mySQL databasen.

Hilsen Mathias

Har du ikke nogle links/artikler på hvordan jeg kan lære at lave det i java.

Tak for idéerne. Men tror jeg laver det hele i mySQL.

Hilsen Frederik

Hej Frederik

Der er en rigtig god hjemmeside til at starte på java på, http://javabog.dk. Jeg kan godt give dig et kode-eksempel på hvordan laver en funktion hvor man henter en fil i en applet:
Fold kodeboks ind/udKode 

Hilsen Mathias

[Redigeret d. 12/09-04 07:27:53 af Mathias Knudsen]

Hej derude,

Jeg har fået en opgave der lyder på jeg skal lave et 2 personers chat-room til en side. Og vil gerne høre jer hvordan i ville lave den. Det bliver nok kun i php, medmindre jeg finder en smart måde med java. Det er ikke kun en chat men flere 2 personers chat.

Hvordan ville I lave mySQL databasen.

Håber i vil hjælpe.

På forhånd tak

Hej Frederik,

Jeg ville nok blande PHP og Java ved at lave nogle txt-fil hvor du skriver alle beskederne i. Dette kan PHP sagtens klarer. I din java applet kan du så hente tekst-filen og skrive alt hvad der står i den - du skal nok bruge URL-klassen. Så er det vel bare at lave et simpelt login, lave id på hver chat- så du ved hvilken chat det er for det er jo vigtigt at chatten henter fra den rigtige txt-fil. Du kan så hente kodeord og brugernavn fra mySQL databasen.

Hilsen Mathias

Hej Frederik,

Hilsen Mathias

Har du ikke nogle links/artikler på hvordan jeg kan lære at lave det i java.

Tak for idéerne. Men tror jeg laver det hele i mySQL.

Hilsen Frederik

t