et overvågningssystem

Tags:    php

Jeg søger et script, som kan overvåge sine besøgende. Jeg forestiller mig et script, som samler informationerne om hver enkelt bruger, og skriver dem til et andet dokument. Så jeg får en liste over alle brugere, deres ip, tider (hvornår de kommer og hvornår de smutter igen.), browser, opløsning osv. Gerne så man kan se hvor brugerne har være henne på siden. Jeg har allerede en meget simpel tæller i bunden af min side, som gemmer sine informationer i en .txt fil.

Et lille uddrag fra den .txt fil:

62.66.185.160 1089122471, 2004 July 06, 16:01
217.136.71.236 1089123635, 2004 July 06, 16:20
80.161.113.105 1089127314, 2004 July 06, 17:21
62.66.185.160 1089127349, 2004 July 06, 17:22
130.228.5.204 1089129698, 2004 July 06, 18:01

Kan man ikke lave et script som finder alle informationerne? Gemmer dem i en database, så man kan trække data'ne ud på en ikke offentigt tilgængelig side?

Jeg har en smule erfaring med php (desværre ikke nok til at lave sådan noget), og har også adgang til en MySQL database.

Håber nogen kan hjælpe?

mvh

Bjarne

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
først skal du vælge, hvilke data du vil gemme. Tag et kig på

<?=print_r($_SERVER)?>

og vælg hvilke informationer du vil gemme. Du kan også gemme nogle cookies, med fx informationer om hvornår brugeren sidst har besøgt siden eller du kan gemme en form for id. Har du et loginsystem, kan du gemme informationer om hvem brugeren er logget ind som og hvilken side, der er besøgt. Hver gang brugeren besøger din side indsættes en ny række i din tabel med alle relevante informationer.

Så kommer det svære. Du skal så i gang med matematikken, og få nogle tal ud af alle dine data, som du så kan bruge til noget. Det er bare at prøve at lave nogle matematiske formler. Så ksn du gå videre med gd lib og lave grafer over forskellige ting og sager.

Har du set den her artikel: http://udvikleren.dk/article.php?aid=157&techid=6

Jeg tror ikke du kan finde brugerens opløsning med php, der skal du bruge javascript.
Ip adressen, kan du finde med:
$ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];

Browseren, kan du finde med:
$browser = $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'];

[Redigeret d. 29/08-04 23:54:37 af Michael Bjerregaard]

[Redigeret d. 29/08-04 23:55:06 af Michael Bjerregaard]

<?=print_r($_SERVER)?>

og vælg hvilke informationer du vil gemme. Du kan også gemme nogle cookies, med fx informationer om hvornår brugeren sidst har besøgt siden eller du kan gemme en form for id. Har du et loginsystem, kan du gemme informationer om hvem brugeren er logget ind som og hvilken side, der er besøgt. Hver gang brugeren besøger din side indsættes en ny række i din tabel med alle relevante informationer.

Så kommer det svære. Du skal så i gang med matematikken, og få nogle tal ud af alle dine data, som du så kan bruge til noget. Det er bare at prøve at lave nogle matematiske formler. Så ksn du gå videre med gd lib og lave grafer over forskellige ting og sager.

Synes det giver mening det du skriver, men jeg tror ikke jeg kan omsætte det til en kode. Kan jeg ikke få et par eksempler, jeg kan rode lidt med?

<?=print_r($_SERVER)?>

fejl ( ny på siden:D )

Jeg bruger zipstat.dk - Der er info om alt hvad kan tænke sig.
Kig evt. på hans eksempel side her: http://www.zipstat.dk/cgi-bin/zipstat/stats.cgi?brugernavn=tryl&alle=vis

t