Hvor lærer jeg php

Tags:    php

Er der nogle der har en god idé om hvor man kan lære php fra bunden af. prøver og prøver, og har været inde på www.webcafe.dk| og på html.dk|

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Der er også nogle her:
- http://netcoders.dk/articles.asp?mode=list_articles&tech_id=2
- http://www.phpuniverset.dk/artikler.phtml

men hvis du har læst alt på webcafe burde du også være godt klar til at prøve dig frem! For alt det du så har lært burde være et godt grundlag til at starte på et lille projekt. Under dette projekt finder du ud af noget du ikke kan finde ud af og spørg og langsomt opbygger du dig en større viden om php!

På et tidspunkt vil du føle dig god nok til selv at finde de funktioner du mangler på www.php.net... der vil du også finde nogle gode forklaringer. Men jeg synes personligt jeg har fået allermest ud af at chatte med personer der har erfaringer med php og selv har været igennem denne her oplæringsproces.

// Math Cad! It's not a mad cat, it's not a mad cat, it's a mathematical app!!

Indlæg senest redigeret d. 12.05.2009 02:58 af Bruger #3530
Jeg har faktisk lige skrevet en begynders guide, da folk plejer at brokke siger over at webcafe's er for dårlig.

Du kan finde den på.

Eksperten
Min Egen hjemmeside www.thedeathart.dk/?side=high.php

OG herinde når den er blevet godkendt.

Indlæg senest redigeret d. 12.05.2009 02:58 af Bruger #3530
Den 27-08-04 15:47 skrev KasperTech følgende:
-----------------------------------------------------------------------------
Folk der brokker sig over Webcafé.dk-artiklernes sværshedsgrad (går udfra det er det alle newbiesene hyler over) burde tage sig alvorligt sammen. Kan personen ikke følge disse bør personen overveje om det fantastisk dejlige PHP er noget for personen, i det hele taget. Hvad i alverden er det der er så svært at forstå ??
Jeg fandt i sin tid Webcafé.dks artikler værende exceptionelt venligtsindede og uddybende.

// Kasper
-----------------------------------------------------------------------------

Rigtigt, jeg har selv lært php fra bunden via. webcafe's artikler.
Men jeg vil dog indrømme at de er lidt forældet med visse funktioner som gør dem lidt sværere, + de bruger alt for meget deres funktion bibliotek istedet for noget mere simpelt kode.

Man kan jo også bare læse php-manualen (engelsk) eller købe det der hæfte fra IDG hvis man gider betale for det.

Er der nogle der har en god idé om hvor man kan lære php fra bunden af. prøver og prøver, og har været inde på www.webcafe.dk| og på html.dk|

www.php.dk = Udemærket sted
www.php.net = Rigtig godt sted
www.phphelp.dk = OK
www.webcafe.dk = Mit første sted ;)

// Rasmus Kjeldsen

t