alternativ til str_replace

Tags:    php

Hej
Jeg skal ha listet nogle mapper i en given mappe..

det virker osse, men problemet er at i mappen ligger nogle mapper der hedder Nymappe.1, Nymappe.2 osv.

$tal = "Nymappe";
$nymappe = strpos($mappenavne,$tal);
if ($nymappe !== false) {
$mappenavne = str_replace("$mappenavne","", $mappenavne);
}

På denne måde viser den ikke alle de mapper der hedder Nymappe efterfulgt af et tal, men den viser en tom linie, det gør at der kommer huller i den udskrevne liste.

Findes der en måde, så scriptet ligesom "ser bort" fra de nye mapper, så man undgår de tomme linier?

Den her skriver listen ud:
echo "<a href=\\"galleri$link/vis.php\\">$mappenavne</a><br>\\n";

4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej
Jeg skal ha listet nogle mapper i en given mappe..

det virker osse, men problemet er at i mappen ligger nogle mapper der hedder Nymappe.1, Nymappe.2 osv.

$tal = "Nymappe";
$nymappe = strpos($mappenavne,$tal);
if ($nymappe !== false) {
$mappenavne = str_replace("$mappenavne","", $mappenavne);
}

På denne måde viser den ikke alle de mapper der hedder Nymappe efterfulgt af et tal, men den viser en tom linie, det gør at der kommer huller i den udskrevne liste.

Findes der en måde, så scriptet ligesom "ser bort" fra de nye mapper, så man undgår de tomme linier?

Den her skriver listen ud:
echo "<a href=\\"galleri$link/vis.php\\">$mappenavne</a>\\n";

Fatter ikke lige dit spørgsmål. vil du udskrive alle mapperne i en mapp? hvis det er det er det meget nemt :)

- SpeC - #SpeC.DK @ Q-NET

Jeg skal have vist navnet på alle de mapper der ligger i mappen galleri på serveren.

Der ligger nogle mapper i mappen galleri som hedder Ny.mappe.1, Ny.mappe.2 osv
Disse mapper skal ikke vises, som det er nu bliver Ny.mappe.1 osv erstattet med ingenting.
det medvirker at den skriver en tom linie, hvor der skulle have stået Ny.mappe.1, og det er jo ikke så smart, så jeg skal have scriptet til ikke at gøre noget med de nye mapper.

Grunden til at de nye mapper ligger i mappen galleri, er at man skal kunne lave nye mapper i galleriet, men serveren tilladder ikke at man opretter nye mapper med chmod 0777.

Håber det hjalp

Der ligger nogle mapper i mappen galleri som hedder Ny.mappe.1, Ny.mappe.2 osv
Disse mapper skal ikke vises, som det er nu bliver Ny.mappe.1 osv erstattet med ingenting.
det medvirker at den skriver en tom linie, hvor der skulle have stået Ny.mappe.1, og det er jo ikke så smart, så jeg skal have scriptet til ikke at gøre noget med de nye mapper.

Kan du ikke bare lave noget ala det her:
if($mappenavne != "")
{
echo "<a href=\\"galleri$link/vis.php\\">$mappenavne</a>\\n";
}

Mvh. Sebastian

jeg omformulerede mit spørgsmål i en anden streng, og fik løst problemet...

mvh
-sonny

t