MySQL og PHP

Tags:    php

Jeg er ved at lave et nyhedsbrev hvor man kan tilføje sig til mysql database osv. Alt det med at tilføje, slette osv går fint.

Har også lavet så den sender og henter det den sender fra en fil...... MEN nu er problemet der...

På den side hvor man tilføjer email vælger man om man vil have html eller tekst mail. Dette blir så gemt i et felt i mysql databasen kaldet mailformat. Vælges html gemmes det som htmlmail og vælges tekst gemmes det som tekstmail.

I min kode på send siden (som er meningen skal ligge på administrationsside ) skal den så selv se om det er html eller tekst folk har valgt.
Hvis det er tekst skal den hente nyhedsbrev.html og ellers skal den hente nyhedsbrev.txt.

Min kode som sender til alle mails i databasen (liggende i feltet mail) ser sådan her ud og virker.

Bilag 1
$mail_til = mysql_query("SELECT mail FROM nyhedsbrev");
while ($mails = mysql_fetch_row($mail_til)) {
for($i = 0;$i < count($mails);$i++) {
mail($mails[$i],$emne,$contents,$Header );
echo "mail til ".$mails[$i]." sendt<BR>";
}

Contents som henter mailen ser sådan her ud og virker:

Bilag 2
$filename = 'nyhedsbrev.html';
$fp = fopen($filename, "r");
$contents = fread($fp, filesize($filename));
fclose($fp);

Så kunne man evt lave et magen til bilag 2 der sender tekstfilen.... som dette:

Bilag 2
$filename = 'nyhedsbrev.txt';
$fp = fopen($filename, "r");
$contents2 = fread($fp, filesize($filename));
fclose($fp);

Men hvordan går man ind i bilag 1 og ændre dette således at den sender tekstmail til dem der har valgt det og html mails til dem der har valgt det dvs får databasen til at tjekke det i feltet mailformat......

Håber du kan hjælpe...... der ligger atter timer og timers forgæves mislykkede forsøg bag

Men håber du kan hjælpe......

-----------
mvh
Kim

2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
prøv:
Fold kodeboks ind/udKode 

har fjernet for-løkken, som ikke bruges, og indsat en if-sætning

[Redigeret d. 15/08-04 16:45:34 af Jesper Kristensen]

Du får pointene hvis vi kan få den til at fungere....... men den sender alle som html mails også selvom der er nogle i databasen hvor der står tekstmail under mailformat ??

-----------
mvh
Kim

t