Hej
Jeg er totalt ny på området med programering. Jeg kender kun til programering af hjemmesider..
Så vidt som jeg har forstået så skal man endten bruge VB eller C/c++... Det er så nu at jeg skal vælge hvad for et sprog jeg vil bruge og vil derfor høre om der er nogen der kan forklare forskellen på de to.
Er det noget jeg har mistforstået er i også meget velkomne til at skrive det...
Ja altså så er C/C++ ikke de eneste sporg. Der er andre som Java, Pearl i næsten i uendelig omgang.
Forskellen på C/C++ og VB er mange ting. Bruger du C++ er det ren kode for at for et Windows windue op og stå for eksempel. Men med VB tegner du det i VIsual Basic "programmet" og skriver tilhørende kode. (Har ikke så meget forstand på VB så hvis noget er forkert udskylld mig).
C++ er meget advanceret i forhold til VB. Det kan til gengæld også bruges gratis da det er totlat uafhændigt.
VB programmet koster en hel del penge og skal købes hos microsoft.
Jeg anbefalder C++ også fordi du ikke skal ud og købe et dyrt program. Du kan låne en bog på bibloteket og se om det er noget for dig eller kigge på nogen online tutorials.
VB er nok lettere at gå til men ikke så helgraderet. Kun til windows platformen og igen er det dyrt.
I begge to skal du instille dig på at det ikke er BattleField eller Unreal som du skal lave. Det kræver virkelig meget arbejde meget mere end du tror.
Tilgængeld kan du lave sjove konsol programmer. Og skam også udemærkede spil ( i konsollen altså). Bagefter kan du give dig i kast med 2D eller 3D men det er skam underholede (og pretice fyldt ;D)
Der er nogen udemærkede artikler her på udvikleren:
http://www.udvikleren.dk/article.php?aid=120&techid=1--------------------------------------------------
Regards Rasmus Hamberg
[Redigeret d. 28/04-05 21:19:10 af Rasmus Hamberg]