Problemer med sessions på forskellige servere

Tags:    php

Jeg skulle lave en side til et LAN. Det blev også fint nok.
Login-systemet lavede jeg på sessions, og på min egen server kører det ganske fint.

For at vise preview lagde jeg det op på 1go, hvor det heldigvis også fungerede optimalt.
Ingen fejlmeldinger.

Jeg testede også på webdomain, men der kom der fejl..
Fold kodeboks ind/udKode 

og linje 3 er selvølgelig en header, men den bliver kun udført hvis nogle betingelser ikke er opfyldt, hvilket de ikke er første gang klienten læser siden.

Problemet er så at den webserver som skal trække HP'en til det LAN også har en opsætning parallel med webdomains. Men jeg kan ikke helt se hvad jeg kan gøre for at få det til at virke? Når det nu kører så godt på min egen server og hos 1go.

Skal jeg definere noget ved sessions inden jeg starter dem, eller hvordan?

7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Well... for at svare kort..

Session bliver lagret på den server hvor de er startet.. Så skifter du mellem den ene og den anden server på samme hjemmeside kan du ikke bruge session..

Koder du efter standarden $_SESSION['var']; osv. så burde det virke alle steder..

Men ellers så smid lidt kode så vi kan se hvad det drejer sig om.

Nævn lige hvad forskelne på serverne var!
Webserver: Distribution/Version
PHP: Version/Session indstillinger

osv. alt hvad der har relevans!
// Kasper

Det eneste som lige umiddelbart vedrører sessions er:
Fold kodeboks ind/udKode 

Det kører godt nok efter html start, men siden det fungerer på min egen og hos 1go, kan jeg ikke helt se hvad det skulle gøre?

Jeg vil da lige tilføje at jeg ikke skifter mellem forskellige servere.
Det var et eksempel på hvor det fungerede og hvor det ikke gjore.

Hjemmesiden kører på samme server.

Ved webdomain køres:
- wwwserver: Microsoft-IIS/5.0
- PHP Version 4.3.3

Ved sessions ser det således ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

Hos 1go ser det således ud:
- Linux webserver1.1go.dk 2.4.21-166-athlon #1 Thu Dec 18 18:24:05 UTC 2003 i686
- wwwserver: Zeus/4.2
- PHP Version 4.3.4

Fold kodeboks ind/udKode 

For ikke at gøre det mere besværligt nævner jeg ikke specifikationerne for de 2 andre som siden er testet på (min egen og den officielle server der skal hoste siden).
Jeg kan da lige tilføje at min egen kører winXP PRO, hvis det skulle fastslå noget.

Kan det have noget at gøre med at der ikke er defineret nogen sti til cookies (session.cookie_path) ved webdomain?

Ved webdomain køres:
- wwwserver: Microsoft-IIS/5.0
- PHP Version 4.3.3

Fold kodeboks ind/udKode 

Hos 1go ser det således ud:
- Linux webserver1.1go.dk 2.4.21-166-athlon #1 Thu Dec 18 18:24:05 UTC 2003 i686
- wwwserver: Zeus/4.2
- PHP Version 4.3.4

Fold kodeboks ind/udKode 

Sjovt at Windows serveren gemmer i en Linux-agtig path, og Linux serveren gemmer i en Windows-agtig path.. Det burde ikke virke på nogle af dem..
--
Thus, I conclude

Hmm... men det virker åbenbart...

Jeg begynder at tro, at det har noget at gøre med at fejlmeldingen ikke bliver vist hos 1go.dk og min egen server.

Kan det passe?
Selvom det stadig virker.

t