Tælle om antal rows der er slettet er 0

Tags:    php

Jeg har brug for at tælle om antal af rows der er slettet er = 0 i denne:
mysql_query("DELETE FROM {$config["prefix"]}_events2 WHERE cod='$cod' AND userid=" . $_SESSION["wt"]["uid"] ."");

Hvis det er- skal der være
{
echo "Den går ikke ! <br><br>";
}

else
{
echo "Det er OK!<br><br>";
}
}
echo "\\n";

Hvordan kan det gøres ?

10 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
du glemmer at lave en identifier:

if ($query = mysql_query("DELETE FROM {$config["prefix"]}_events2 WHERE cod='$cod' AND userid=" . $_SESSION["wt"]["uid"]))
{
$records_deleted= mysql_affected_rows($query);
if( $records_deleted >0 ) echo "Det er OK!<br><br>";
else echo "det er ikke OK!<br><br>";
}
else echo " Fejl i data ";

echo "\\n";

if ($query = mysql_query("DELETE FROM {$config["prefix"]}_events2 WHERE cod='$cod' AND userid=" . $_SESSION["wt"]["uid"]))

Vil den ikke lave ged i sql sætningen?

jeg tror ikke man kan sætte en værdi i et array ind i en text streng på den måde? Skal det ikke være:

"DELETE FROM {" . $config["prefix"] . "}_events2 WHERE cod='$cod' AND userid=" . $_SESSION["wt"]["uid"]

---
Simon

Det var vist noget ævl det jeg fik sagt før ;)
Ja lad os høre hvad den giver af fejl?

Har du husket at tjekke at der er en værdi i $config["prefix"]?

---
Simon

Jeg har prøvet den her men får fejlmeldingen "parse error, unexpected $"

mysql_query("DELETE FROM {$config["prefix"]}_events2 WHERE cod='$cod' AND userid=" . $_SESSION["wt"]["uid"] ."");

if (mysql_query("DELETE FROM {$config["prefix"]}_events2 WHERE cod='$cod' AND userid=" . $_SESSION["wt"]["uid"]))
{
$records_deleted= mysql_affected_rows();
if( $records_deleted >0 ) echo "Det er OK!<br><br>";
else echo "det er ikke OK!<br><br>";
}

echo "\\n";

jeg tror ikke man kan sætte en værdi i et array ind i en text streng på den måde? Skal det ikke være:

"DELETE FROM {" . $config["prefix"] . "}_events2 WHERE cod='$cod' AND userid=" . $_SESSION["wt"]["uid"]

---
Simon

du glemmer at lave en identifier:

{
if( $records_deleted >0 ) echo "Det er OK!";
else echo "det er ikke OK!";
}

echo "\\n";

Det giver mig denne fejlmeddelse:
mysql_affected_rows(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource og "det er ikke OK!"

---
Simon

Denne giver mig meddelsen:
" Fejl i data "

Prøv lige at sætte en mysql_error() på

mysql_query("DELETE FROM {$config["prefix"]}_events2 WHERE cod='$cod' AND userid=" . $_SESSION["wt"]["uid"] ."") or die(mysql_error());

Hvad kommer den med af fejl?

Prøv lige at sætte en mysql_error() på

mysql_query("DELETE FROM {$config["prefix"]}_events2 WHERE cod='$cod' AND userid=" . $_SESSION["wt"]["uid"] ."") or die(mysql_error());

Hvad kommer den med af fejl?

Ja, så kommer der denne:

Warning: mysql_affected_rows(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource

Hvis jeg fjerner $query i nedenstående linie får jeg ingen fejlmeddelse, men denne: "det er ikke OK!"

[Redigeret d. 05/08-04 18:22:33 af Stig Christensen]

---
Simon

Det var vist noget ævl det jeg fik sagt før ;)
Ja lad os høre hvad den giver af fejl?

Har du husket at tjekke at der er en værdi i $config["prefix"]?

---
Simon

Ja, det er den samme jeg sletter med

Det er nu utroligt hvad en nybegynder som mig kan finde på :)
Jeg har fået det til at fungere- og åbenbart mere simpelt end jeg havde forestillet mig.

mysql_query("DELETE FROM {$config["prefix"]}_events2 WHERE cod='$cod' AND userid=" . $_SESSION["wt"]["uid"] ."")or die(mysql_error());

printf("Antal bookinger der er slettet: %d\\n", mysql_affected_rows());

$records_deleted= mysql_affected_rows();
if( $records_deleted>0 ) echo "Det er OK!";
else echo "det er ikke OK!";
}

echo "\\n";

Det ser da rimeligt enkelt ud synes jeg. he he :)
Hvis i mener der er en eller anden risiko eller andet med det, så smid lige en kommentar.

Pointene giver jeg til Sylvester og Simon

t