JT du har fuldstændig ret det er netop de spørgsmål du kommer med som jeg søger.
Altså hvordan jeg opsætter det så brugeren kan sende sit svar ind på den tipskupon, hvis det man så kan sætte det op så det automatisk sortere efter hvem der har flest rigtige svar så man inde på hjemmesiden løbende kan følge med i hvor man selv er placeret.
Hjalp det. Ellers skal jeg uddybe det videre?
Mvh Rasmus Christensen
Det hjalp
Der er mange forskellige måder at gøre det på, og da jeg ikke har lavet et sådant system før, er min løsning nok ikke vildt god!
Jeg ved ikke om man skal have en profil på din side, eller om det bare er for alle, men du må finde en måde at registere hver bruger på, så der ikke kan "snydes".
Men du kan jo starte med at tilføje en submit til din form.
På den side du sender din form-data til, skal du så til at behandle dem.
Du kunne evt gemme hver tipning i en databasetabel.
I denne tabel kan du notere hvem der gættet, hvad de har gættet, hvor mange rigtige, osv.
Hvad de har gættet kunne gøres således:
Hver kamp har et nummer, og 1,x og 2 er muligt for hver kamp.
Deres odds kan så sammensættes til en streng, f.eks. 1:x|2:1|3:2, som betyder kamp nr. 1 - x, kamp nr. 2 - 1, og kamp nr. 3 - 2
Det lægges ind i tabellen som deres gæt.
Når du så indtaster kampens resultater i en anden tabel, kan du lave en knap der hedder "opdater", som kalder en funktion der finder dem med flest rigtige. Før du kan det, skal du hente deres gæt ud af tabellen, og dele den op i de rigtigt fragmenter, men det er rimelig simpelt. Funktionen kan så opdatere feltet "antal rigtige" i tabellen med deres gæt.
Du kan nu nemt hente dem med den højeste score...
Det kan nok gøres på en anden måde, men denne er simpel - og den virker måske også
Du skal altså:
Oprette en tabel med kampe
Oprette en tabel med gæt
Lave en funktion der opdatere antallet af rigtige, når du indtaster resultater og trykker "opdater".
Hente de bedste ud af tabellen - måden afhænger af hvilken database du bruger