Lær php?

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hey...
Jeg vil gerne lære php men jeg ved ikke hvordan det er nemmeste og hvad man mest får ud af det? Er det bedst at bruge bøger eller er det bedst via nettet? Måske er der nogle af jer der har noget erfaring med det. Så ville det være dejligt at hører om!

13 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Personeligt forstod jeg i sin tid ikke særlig godt de artikler skrevet på nettet. Jeg lærte da hvordan man gjore, men jeg synes ikke jeg fandt nogen logiske forklaringer på de ting jeg lavede.
Det gjore jeg derimod ved en bog jeg købte. Måske var det bare fordi jeg allerede havde læst om de forskellige ting at jeg nu forstod det helt i bund, eller også var årsagen at bogen var skrevet mere proffesionelt end de artikler jeg læste på nettet.

En bog mener jeg er god at starte med, og derefter er artikler og tutorials på nettet ganske udemærket. Når man har lært det grundlæggende er det nemt at se systemet i de ting der bliver gennemgået i diverse guider.
Alt i alt må det være en smagssag :)
Held og lykke ellers...

Jeg kan da lige tilføje at bogen jeg købte hed "Start på PHP" fra IDG. Pris: 69,-
Jeg ved dog ikke hvor fornuftigt et køb det er idag... den forklarer jo på en forholdsvis ældre version af PHP.

Well, har lært det ved at kigge kode igennem og læse artikler og på den måde lære det.
fx. webcafe.dk
Og så kendte jeg til c++, det hjalp mig meget til at forstå php koden.

Og så begyndte jeg at bruge php.net

Hilsen k-roy
(christian bekker A.)
www.k-roy.h4f.dk
-- Problemer er til for at blive løst :) --

<< < 12 > >>
t