Lær php?

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hey...
Jeg vil gerne lære php men jeg ved ikke hvordan det er nemmeste og hvad man mest får ud af det? Er det bedst at bruge bøger eller er det bedst via nettet? Måske er der nogle af jer der har noget erfaring med det. Så ville det være dejligt at hører om!

13 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

nej det er selvfølgelig rigtigt nok!!! Men har du nogle fordele ulemper ved at bruge bøger istedet for nettet!!!

Hvis du kan få fat i en simpel bog, ville det hjælpe. Den kan du bruge til at lære det mest basale, og så har du et langt bedere grundlag for at forstå artiklerne rundt omkring på nettet,

Er det ikke ironisk at man skal bruge penge på bøger når nu PHP er gratis ?

Læs først enten udvikleren eller webcafe.dk tyndt for artikler om PHP, derpå videre til PHPmanualen og så kan vi snakke om køb af bøger/hæfter/tegneserier og kaffe/rundstykker.
Jeg startede selv med webcafe.dk og købte min første bog om PHP da jeg følte at jeg havde diverse funktioner på rygraden!

// Kasper

Hvis du har erfaring med at programmere ville jeg helt klart anbefale www.php.net, det er næsten altid den man kommer tilbage til når man lige skal finde de rigtige php funktioner ;)

Det kommer jo an på hvad du syntes er nemmest og bedst.

Jeg er mest til bøger men det betyder jo ikke du er :)
[MK]

Det kommer jo an på hvad du syntes er nemmest og bedst.

Jeg er mest til bøger men det betyder jo ikke du er :)
[MK]

nej det er selvfølgelig rigtigt nok!!! Men har du nogle fordele ulemper ved at bruge bøger istedet for nettet!!!

Fordelen ved bøger er at de bliver udgivet i en vis form for professionelisme. Det vil sige det en udgiver der står bag og de er normalt testet i hovede og røv inden de kommer ud. Mange gange er det firmaet bag softwaren/sproget som står bag. Så man er sikker på det ikke er en eller anden 14 årige knægt der har kodet i 2 måneder der syntes det ville være fedt at lave en tutorial.

Jeg kan også bedst lide at læse fra en bog.

Og så er mange bøger ufattelige komplette, og let læselige.

Ulempen er så at opdatering koster en ny bog :)

Men det skal så også siges at man kan finde alt på nettet, så vil du spare de 300-800 kr sådan en bog koster (medmindre det er et 89 krs hæfte fra idg selvfølgleig :) ) ja så der hjælp at hente på nettet.

[MK]

Hej,

Hvis jeg var dig ville jeg låne en begynder bog på biblioteket, og når du så kan det basale, kan du læse artikler på nettet

adam
Køb en zebra - og kald den plet

Er det ikke ironisk at man skal bruge penge på bøger når nu PHP er gratis ?

Læs først enten udvikleren eller webcafe.dk tyndt for artikler om PHP, derpå videre til PHPmanualen og så kan vi snakke om køb af bøger/hæfter/tegneserier og kaffe/rundstykker.
Jeg startede selv med webcafe.dk og købte min første bog om PHP da jeg følte at jeg havde diverse funktioner på rygraden!

// Kasper

Hvad er der ironisk ved det ? Det jo ikke gratis at udgive en bog

[MK]

Hvad er der ironisk ved det ? Det jo ikke gratis at udgive en bog

[MK]

Når PHP nu er Open Source, under GPL og derfor gratis synes jeg det er ironisk at folk derfor skal bruge penge på at lære om det. Det ødelægger jo lidt ideen, for så er det jo netop ikke gratis at bruge (dvs. også at lære at bruge) PHP :)

PHP er dejligt, så det er alletiders du vælger det frem for ASP eller sådan noget skrammel :)

// Kasper

Det har du selvfølgelig ret i :)

[MK]

<< < 12 > >>
t