Mozilla Firefox - Sessions

Tags:    php

Jeg testede lige mit login script og det virkede som det skulle, sammenlignede det indskrevne med det i databasen, skrev sine sessions og sendte en videre til en side... Men da jeg så kom til at skulle lave det der hvor den skal tjekke med sessionsne sådan at man ikke kan hoppe direkte til den der side (uden om login-scriptet) faldt jeg over noget meget besynderligt!

Det smarte ved sessions er jo netop at de forsvinder når browseren lukker, men sådan er det ikke med mozilla firefox! Her skal hvert eneste browser-vindue lukkes før sessionsne bliver slettet!!

Jeg har dobbelt tjekket det og sammenlignet det med IEs browser, men det skete kun i mozilla firefox!

Så, øhh, er det bare min firefox-browser (version 0.9) den er gal med eller er der bare et generelt sikkerhedsproblem for mozilla firefox??

PS. Jeg opretter min session sådan:
Fold kodeboks ind/udKode 

PPS. Mit php script på den anden side ser sådan her ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

PPPS. Så altså efter jeg har lukket browseren kan jeg gå ind på den anden side og så stadig se den samme værdi af TimeOut!

// Great programs often follow great brains!

øhh, det er noget du har misforstået.

en session bliver ikke slettet pga. browseren lukker,
da det er serveren som gør dette, og servere ikke kan vide om du har din vindue åbent.

Og faktisk gælder det samme IE

øhh, det er noget du har misforstået.

en session bliver ikke slettet pga. browseren lukker,
da det er serveren som gør dette, og servere ikke kan vide om du har din vindue åbent.

Og faktisk gælder det samme IE

Jeg det har jeg sikkert, det er også et forholdsvis nyt begreb for mig.

Kan det tænkes at IE måske sender et "luk forbindelsen" signal til serveren hvorimod mozilla firefox måske bare lader forbindelsen timeout'te?

// Great programs often follow great brains!

En session fungerer ved at der der lægges en session cookie hos browseren. Dvs en cookie der bliver slettet når browseren mener at brugeren er færdig med at surfe. I IE er det når vinduet lukkes, og i Firefox er det åbenbart når alle Firefox-vinduer er lukket. Cookie'en indeholder et unikt id, som serveren bruger til at finde en fil frem med alle oplysninger i $_SESSION. Først når browseren rapporterer et andet id får man oplsyninger fra en andne session. Hvis browseren ikke rapporterer noget id, så får den tildelt et i form af den cookie.
--
Thus, I conclude

TheDeathArt, der er noget DU har misforstået

t