PHP & XHTML

Tags:    php

Hej,

jeg læste om XHTML, og syntes det lød da meget skægt, så jeg skrev efter den her templet - fra html.dk - om basis strukturen:

Fold kodeboks ind/udKode 

Det er altsammen meget godt, porblemet kommer, da jeg vil lave en php side, den ser sådan her ud

Fold kodeboks ind/udKode 

den giver en fejl i linie 4 hvor der jo kommer <? ?> som så bliver opfattede som php. Kan ja komme uden om det, eller skal jeg bare droppe XHTML ideen

adam
Køb en zebra - og kald den plet

8 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
er det din egen server, kan du angive at php blokke skal starte med <?php og ikke kun <?

ellers kan du skrive xml definitionen i en php echo.

<?php echo "<?xml version=\\"1.0\\" encoding=\\"iso-8859-1\\"?>" ?>

Det er sådan det normalt gøres.

Bare sæt det sammen på mystiske måder:

<?php echo "<" . "?xml version=\\"1.0\\" encoding=\\"iso-8859-1\\"?" . ">" ?>

eller

<?php $spg = '?'; echo "<" . $spg . "xml version=\\"1.0\\" encoding=\\"iso-8859-1\\"?" . $spg . ">" ?>

---
Hilsen Anders

[Redigeret d. 28/07-04 10:34:26 af Anders (r0x3r)]

Dit page directiv skal vel bare stå i toppen.. !! det skal det altid.. det er der du beskriver dokumentet til browseren..

Fold kodeboks ind/udKode 

virker det ?

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

<?php echo "<?xml version=\\"1.0\\" encoding=\\"iso-8859-1\\"?>" ?>

Det er sådan det normalt gøres.

Når jeg insætter kode stumpen, som vist var den jesper foreslog, får jeg denne fejl:
Parse error: parse error in /web/www/frac/users/ergosum/3x/folk.php on line 7

kode stumpen er linie 7. mit gæt er, at <?php echo "<?xml version=\\"1.0\\" encoding=\\"iso-8859-1\\"?>" ?> bliver opfattede som slut på php

adam
Køb en zebra - og kald den plet

[Redigeret d. 27/07-04 23:21:34 af adam]

Dit page directiv skal vel bare stå i toppen.. !! det skal det altid.. det er der du beskriver dokumentet til browseren..

Fold kodeboks ind/udKode 

virker det ?

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen

HALLOO ??
1: php ville tro at xml definitionen var php
2: når du allerede har udskrevet noget, vil du ikke kunne bruge session_start()

Nå okay... men man sætter nu alligevel altid page directive i toppen af dokumentet... især med xHtml.. men tak for din tilbagemelding, den giver jo god grund til at man snakker om at mennesker kan fejle ?..

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen

Nå okay... men man sætter nu alligevel altid page directive i toppen af dokumentet... især med xHtml.. men tak for din tilbagemelding, den giver jo god grund til at man snakker om at mennesker kan fejle ?..

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen

Hej Jokke,

I PHP sætter man ikke altid directive i toppen af dokumentet. Nogle funktioner, såsom ved anvendelse af sessioner, SKAL stå inden der skrives output til browseren!

Husk på, at PHP bliver behandlet af serveren, så det der står i PHP scriptet er ikke det browseren kommer til at se. Når ovenstående når browseren så ER directive i toppen af dokumentet...så ja, i filen browseren skal vise sætter man normalt directive i toppen, men i et serverside script kan der sagtens stå noget inden...endda er det i visse tilfælde påkrævet at det står inden ;-)

Venlig hilsen
Jon Krondal Honum

t