inferrød port

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Jeg har tænkt mig at lave et program som bruger inferrød netværk, men kan ikke finde ud af hvilken port, som jeg skal forbinde til?
jeg har lavet et trådløst netværk med windows xp, og valgt vært, hvor jeg får oplyst "Infrarød port (IRDA1-0)", er det så IRDA1-0 jeg skal oprette forbindelse til, eller er det COM*, hvis det sidste, hvilken comport er det så jeg skal forbinde til?
desuden har jeg prøvet at tilgå både IRDA1-0 og COM (1-3), uden nogle resultater med nedenstående kode. så vil høre om hvor min fejl er, og hvad skal jeg gøre for at komme i kontakt med min inferrøde port?
Fold kodeboks ind/udKode 

Det burde virke.
Hvordan får du din Gameboy til at sende?
Hvis jeg finder lidt tid senere vil jeg prøve om jeg kan få det til at virke.

Jeg får den til at sende ved at bruge et spil som bruger forbindelsen.
og det spil jeg bruger er pokemon som jeg har fra min ungdom, hvor jeg vælger mystery gift (hvis du kender det), og der bruger man normalt 2 gameboys med samme type spil, hvorved at de vil kommunikere.
dvs. at en af dem må starte med at sende bare et mikro signal ud, som jeg så ønsker at opfange, og næste gang så sende det signal tilbage, og derved få respons. og på denne måde kortlægge hvordan den kommunikerer, og prøve at "hacke" det derigennem.
men kan ikke modtage noget som helst fra den :( suk...

Skal man putte en box bag på gameboy'en for at få den til at sende?
Så vidt jeg kan se har mine børns gameboy ikke en inferrød port, men de har vist en box til at koble bag på.

Skal man putte en box bag på gameboy'en for at få den til at sende?
Så vidt jeg kan se har mine børns gameboy ikke en inferrød port, men de har vist en box til at koble bag på.

der er tre typer af gameboy, det gamle gameboy som ikke har inforrød, så er der gameboy color som har, og så gameboy advanced som jeg ikke ved om har.
ps. den er indbygget i oppe til venstre, og sender ud af siden som vender opad.

[Redigeret d. 28/04-05 15:59:45 af Andreas]

Dem børnene har er Gameboy Advance, jeg tror ikke de har inferrød.
De har en box til at koble bagpå, jeg ved ikke om det er inferrørd, og jeg kan ikke finde dem :-(

Dem børnene har er Gameboy Advance, jeg tror ikke de har inferrød.
De har en box til at koble bagpå, jeg ved ikke om det er inferrørd, og jeg kan ikke finde dem :-(

Du kan se gameboy color fra alle sider på følgende addresse:
http://www.the-gadgeteer.com/gbcolor-review.html
hvor du også kan se den infrarøde port.
er du dog stadig i tvivl så er det spicifikke billede:
http://www.the-gadgeteer.com/images/gameboy6.jpg

Den på billederne er en Gameboy Color ...

Den på billederne er en Gameboy Color ...

ja det er også sådan en jeg bruger, som før sagt ved jeg ikke om advanced har inferrød port.
men jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke modtager data, som kommer ud gennem den inferrøde port i mit gameboy color med ReadFile()...?
har du en løsning til dette?

Jeg ved ikke hvorfor du ikke modtager data, jeg håbede jeg kunne teste selv, men det kan jeg ikke.

Du kan forsøge at bruge SetCommMask sammen med GetCommMask til at finde ud af om der er opstået fejl.

Du kan også prøve at prøve at enable paritet med SetCommState, og prøve de forskellige pariteter.

Du kan se en liste over funktionerne her:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/devio/base/communications_functions.asp

Jeg ved ikke hvorfor du ikke modtager data, jeg håbede jeg kunne teste selv, men det kan jeg ikke.

Du kan forsøge at bruge SetCommMask sammen med GetCommMask til at finde ud af om der er opstået fejl.

Du kan også prøve at prøve at enable paritet med SetCommState, og prøve de forskellige pariteter.

Du kan se en liste over funktionerne her:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/devio/base/communications_functions.asp

Tak for oplysningerne, vil prøve at se om de fungerer.
men min inferrøde port står automatisk og lyser, uden at jeg har "installeret" den på windows, ved du hvad grunden kan være til dette, hvordan man slår det fra og om dette kan være derfor at jeg ikke kan modtage noget?
desuden for en sikkerhedsskyld vil jeg lige høre om når jeg bruger:
ReadFile(Port, Buffer, 128, &Length, 0);
og derefter:
printf("%i\\n", Length);
så burde den skrive minimum et 1 tal hvis jeg modtager noget, selv et lille bitte blink ikke?

<< < 12 > >>
t