Produktionstyringssystem i PHP

Tags:    php

Hej Alle

Jeg går og leger lidt med tanken om at lave et "lille" php / mysql projekt til opsamling af data i en produktions virksomhed derfor vil jeg spørge om følgende.

1. Vil PHP være en fornuftig valg?
2. Har i noget erfaring med en ligende projekt?

Mvh.
M.Olesen

4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Alle

Jeg går og leger lidt med tanken om at lave et "lille" php / mysql projekt til opsamling af data i en produktions virksomhed derfor vil jeg spørge om følgende.

Mvh.
M.Olesen

Jeg forstår ikke helt spørgsmålet...
Skal de selv sidde og skrive data ind, og opdatere?
Eller skal den selv kører rundt og indsamle data, eller hvad mener du?

- Pelle Ravn

Vi nørder skal have lov til at leve livet!
Programmer PHP, og brug pengene du sparer ved det, på en ny computer :D

Den 24-07-04 10:16 skrev Mogens Olesen følgende:
-----------------------------------------------------------------------------
Hej Alle

Mvh.
M.Olesen
-----------------------------------------------------------------------------

1. Ja. PHP kombinet med en MySQL database udgør en meget kraftig kombination. PHP er Open Souce, og er platforms uafhæning.

Dvs. du kan sætte det op på både Linux og Windows.

Modsat ASP som kun kan køre fra Microsofts IIS server, hvilken kræver windows. ASP fungere også bedst med en MSSQL-database, som koster det hvide ud af øjene.

2. Så skal du uddybe hvad der helt specifikt skal laves.

d. 28/07-04 17:01:48 af Mogens Olesen

2. Så skal du uddybe hvad der helt specifikt skal laves.

Hmmmm
I første omgang gør jeg det kort.
Jeg tænker i første omgang på noget stykafmelding, antal gode emner osv. Altså oprettes der nogle jobs i en "tabel" og efterhånden som de bliver færdige afmeldes de.

Som step2 lidt tidsopsamling.

Alt i alt tiltaler PHP & MySql mig pga. prisen, faktisk ville det være noget nemmer for mig i VB & Access / MsSql osv, men man skal jo lære noget nyt nu og da.....

[Redigeret d. 28/07-04 17:07:15 af Mogens Olesen]

Hmmmm
I første omgang gør jeg det kort.
Jeg tænker i første omgang på noget stykafmelding, antal gode emner osv. Altså oprettes der nogle jobs i en "tabel" og efterhånden som de bliver færdige afmeldes de.

Som step2 lidt tidsopsamling.

Alt i alt tiltaler PHP & MySql mig pga. prisen, faktisk ville det være noget nemmer for mig i VB & Access / MsSql osv, men man skal jo lære noget nyt nu og da.....

[Redigeret d. 28/07-04 17:07:15 af Mogens Olesen]

Nu må jeg lige hører;
Du skal lave en hjemmeside hvor folk kan indskrive ting som de laver, og opdatere ting når det går videre i systemet?

Jeg sidder for tiden og arbejder på et admin modul til en hjemmeside som jeg skal lave. Der kan du sagtens lave ting hvor en starter med at skrive noget, og bagefter rette det ved at skrive selv, eller lave nogle færdiglavet texter som den skiver ind når du klikker på en knap...

PHP er SLET ikke noget dårligt valg hvis jeg skal sige min personlige mening!

- Pelle Ravn

Vi nørder skal have lov til at leve livet!
Programmer PHP, og brug pengene du sparer ved det, på en ny computer :D

t