Findes der en artikkel der gennemgår "dynamisk include" ?

Tags:    php

Hej,

Til at starte med så er jeg helt ny her, så bær over mig hvis jeg spørger om noget der er besvaret en zillion gange i forvejen. ;)

Jeg havde lovet en at skrive en guide til at bruge include og bestemme det includerede ud fra et url (i ved, ligesom ?page=hjem fx) på en dynamisk måde (i mangel af bedre formulering).

Jeg vil så høre om i har en tutorial/guide/artikkel til det her inde, for hvis det ikke er tilfældet vil jeg sende min vildledning her ind når den bliver færdig. :)
Jeg har selvfølgelig kigget under 'Artikler' men jeg kunne jo have misste den.

Mvh,
Adam.

[Redigeret d. 23/07-04 19:00:30 af Adam]

[Redigeret d. 23/07-04 20:52:25 af Adam]

5 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej,

Til at starte med så er jeg helt ny her, så bær over mig hvis jeg spørger om noget der er besvaret en zillion gange i forvejen. ;)

Jeg havde lovet en at skrive en guide til at bruge include og bestemme det includerede ud fra et url (i ved, ligesom ?page=hjem fx) på en dynamisk måde (i mangel af bedre formulering).

Jeg vil så høre om i har en tutorial/guide/artikkel til det her inde, for hvis det ikke er tilfældet vil jeg sende min vildledning her ind når den bliver færdig. :)
Jeg har selvfølgelig kigget under 'Artikler' men jeg kunne jo have misste den.

Mvh,
Adam.

[Redigeret d. 23/07-04 19:00:30 af Adam]

[Redigeret d. 23/07-04 20:52:25 af Adam]

Hej Adam, du skal pudse brillerne, en af de seneste tråde handler netop om det emne:
http://www.purephotoshop.com/article/55

Du kan jo smide urls til samtlig af dine sider ind i a database tabel.

så I bruge
http://Min_SIDE/?row=1

så slår du bare op i din database tabel og includer siden der er på row 1 og så fremdeles.

og hvis du ikke har en database tabel kan du bruge et array

include(Array[$row]);
-----------------------------------------------------------------------------

Min side ->www.the-hive.dk/~donp/

[Redigeret d. 24/07-04 11:39:04 af Nørden]

Adam T, skriv du den bare da det altid er rart med nye artikler!
Skulle artiklen være her i forvejen skal CoAdminsene og Admin selv nok afvise din artikel så bare rolig.

Med hensyn til de to svarer på Adam Ts spørgsmål:
Puds lige brillerne
og læs hvad han spørger om inden I svarer!

// Kasper

Ja, men det er jo ikke en artikkel på udvikleren ;)

og det er altså heller ikke særligt dynamisk at bruge case til det formål - det kan gøres med mindre kode og fuldt ud dynamisk så man ikke skal rette i index-filen bare fordi man vil lave en side mere ;)

men så kan jeg jo bare skrive artiklen og så se om den bliver godkendt eller ej :)
jeg ved i hvert fald at der er mange der er nye inde for php der kan drage stor nytte af det.

update: har fundet den tråd - og der bliver da også skrevet noget i den stil jeg havde tænkt mig... men wtf., jeg skriver alligevel en artikkel, noget siger mig at der er flere der vil se det så end i en tråd i et forum.

[Redigeret d. 23/07-04 22:52:07 af Adam T]

Adam T, skriv du den bare da det altid er rart med nye artikler!
Skulle artiklen være her i forvejen skal CoAdminsene og Admin selv nok afvise din artikel så bare rolig.

Med hensyn til de to svarer på Adam Ts spørgsmål: Puds lige brillerne og læs hvad han spørger om inden I svarer!

// Kasper

tak - jeg er også gået i gang... :)

t