APACHE-PHP-IIS hjælp !

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hej - Nu er det 5 gang jeg prøver at få hjælp (både med IIS og APACHE, ved ikke engang hvad det præcis er) til flg. uden held (kun folk der sender indviklede lange forklaringer, som regel på engelsk, hvilket jeg ikke er en ørn til)
Nå, men jeg laver små scripts i php som total nybegynder, men det er træls at skulle overfører dem til min hjemmeside på nettet bare for at se om de virker. Jeg bruger p.t ikke databaser (mysql, tror jeg det hedder og den slags) kun små simple scripts. Er der nogen der kan forklare mig fra bunden på dansk hvordan man kan sætte sådan en "falsk" server op (tror jeg det er man skal, ligesom ASP pws/IIS som jeg ingen problemer havde med engang for 3 år siden) og dermed kan tjekke sine scripts.
Hvad skal man installere og hente til det og hvorfra ??

(og helst ikke bare "du skal hente php her www.php.com" så ved jeg ikke hvor præcis, hvad det er og hvor den skal installeres, helst mere præcis)

Mvh

Dosdesign

12 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det med at pinge har jeg nu aldrig prøvet, men det lyder da som en god idé (og du behøver ikek skrive så kunne jeg da bare pinge den, tror du ikke jeg havde gjort det hvis jeg vidste man kunne sådanne ting) men lær mig det, er det ikke noget med at man skal skrive ping www.adresse.dk i det der dos consol ?

Og nej jeg kan ikke køre det det skrev jeg, da dit link ikke duede (så det kan da ikek misses)

Men tak alligevel, så må jeg bare vente ?

Jeg har verdens nemmeste løsning til at tjekke php scripts nu :

http://www.phpbb2.dk/forum/viewtopic.php?p=10231#10231

Læs dette topic i dette forum og du finder ud af at det eneste du skal gøre er at hente en zip fil (uniserver) åbne den og klikke på start og gå ind i localhost ... det var det !

<< < 12 > >>
t