APACHE-PHP-IIS hjælp !

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hej - Nu er det 5 gang jeg prøver at få hjælp (både med IIS og APACHE, ved ikke engang hvad det præcis er) til flg. uden held (kun folk der sender indviklede lange forklaringer, som regel på engelsk, hvilket jeg ikke er en ørn til)
Nå, men jeg laver små scripts i php som total nybegynder, men det er træls at skulle overfører dem til min hjemmeside på nettet bare for at se om de virker. Jeg bruger p.t ikke databaser (mysql, tror jeg det hedder og den slags) kun små simple scripts. Er der nogen der kan forklare mig fra bunden på dansk hvordan man kan sætte sådan en "falsk" server op (tror jeg det er man skal, ligesom ASP pws/IIS som jeg ingen problemer havde med engang for 3 år siden) og dermed kan tjekke sine scripts.
Hvad skal man installere og hente til det og hvorfra ??

(og helst ikke bare "du skal hente php her www.php.com" så ved jeg ikke hvor præcis, hvad det er og hvor den skal installeres, helst mere præcis)

Mvh

Dosdesign

12 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Tjaee !

Du henter Apache-server på

http://tomcat.edu.brock.dk/apache/httpd/httpd-2.0.50-win32-src.zip

og installere den på din computer !

(forudsat at du køre win2000 eller xp)

Hvis ikke, søger du bare på eks. Google efter APACHE og finder en Linux/Unix installation

:) Leon Martinsen

Her er en dansk guide til opsætning af Apache og PHP:
http://www.thorsnet.dk/index.php?side=opsat

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

Hej Hr. Bjeregaard !!

Hvad mener du med flg. ?

"Du mener du kan få det til at virke?"

Hvad mener jeg? jeg har bare gået efter en guide på webcafeen, men som var til php4 og så rettede jeg bare til php5, men det virkede ikke efter flere timers arbejde!!

Og hvad mener du med :

Du kan aldrig komme udenom, at skulle svare på nogle spørgsmål

Hvad for nogle spørgsmål, er det under install af programmet ... Hvis ja, er der så nogen du kan huske, som jeg som ikke er for spids ikke kan svarer på og som du kan give et hint til?

Og det med du skriver "at sådan er fora bare", altså bare skriver links til lange indviklede guider, det er løgn. Jeg skrev jo fra starten at det kunne jeg ikke bruge til noget. Men mange i flere andre fora har prøvet at forklarer det fra bunden og jeg ved andre har takket mig for at lave en guide helt fra bunden pkt for pkt at den så ikke virkede til sidst var bare ærgeligt, men det er tæt på og jeg fik da Apache installeret og som virkede og jeg kunne da hentet mit php document ind i localhost, dog virkede php scriptet ikke.
Kort sagt jeg ville ønske nogen kun skrive svar mere præcis (links til præcis de nye php og apache programmer man skal bruge til en bestemt guide og ikke ældre guides der passer til ældres versioner) !

P.S DIT LINK KAN JEG IKKE FÅ TIL AT VIRKE (og hvis det gjorde det og dit program bare virkede var vi færdig med denne tråd) ... please skriv et link til vidunder programmet der dutter !

Mvh

Dosdesign

Det ser ud til deres server er nede. Det kunne du selv have checket, ved f.eks. at pinge dem.
Det er desuden 3 år siden jeg prøvede foxserv, så jeg kan ikke huske hvor megen konfig der var, andet end at det var begrænset.
"Du mener du kan få det til at virke?", det jeg mente var, at du i den foregående post skrev:
"MEN kort sagt dit link kan jeg ikke få til at virke !! og er det nemt at installere !"

Det giver ingen mening, så jeg tænkte du mente, at du kunne få det til at virke.

Hejsa.

IIS (Internet Information Server) og Apache er begge servere til internettet.
Den del du vil benytte dem til er http servicing, det vil sige at servere hjemme side og andet som kan serveres gennem http.

Altså, for at kunne vise besøgende en side (i html eller php f.eks.) skal du have en program der kan severe dette til den besøgende, på samme måde som den besøgende udover adressen på din maskine (IP, domæne) også skal have et program til at hente siden med, oftest en browser (Internet Explorer, Netscape ...).

Det er ofte en god ide at vælge den ene server frem for den anden, istedet for at forøge at få dem begge til at virke sammen.

Apache er relativ nem, hurtig, kræver ikke meget af din maskine og er gratis.

Php er et script sprog der benyttes til at køre scripts på serveren, hvilket giver mulighed for bl.a. at lave dynamiske sider, benytte databaser og en masse andre smarte funktioner.

Apache kan du blot lade installere sig selv, med den link som de lige har set.
Php skal du så installere bagefter, og det ser du information om på www.php.net hvor du også kan finde trinvise vejledninger i hvad der skal gøres og hvordan.

Når du så sidder fast et sted (hvis du med forventning ikke klarer det i første omgang selv) kan du jo spørge lidt mere specifikt og fortælle hvor langt du er kommet, hvad der virker og hvad der ikke virker.

Et trin af gangen.

ok jeg prøver tak for svar, dog er der altid plads til flere måske mere simpler !

ok jeg prøver tak for svar, dog er der altid plads til flere måske mere simpler !

Mja, men du kan ikke altid simplificere teknik.
Hvis det var mig, så ville jeg installere foxserv. Fra http://www.foxserv.net/portal_database.php?action=view&fid=23&cid=1

Den installerer en apache, mysql og php, med et minimum af konfiguration.

Det lyder for godt til at være sandt..... Et program der simpelt installere netop det jeg har ledt efter i månedsvis....Så sent som igår brugte jeg 9 timer i træk på at installere PHP og Apache, Apache gik fint, men det virkede ikke med php .... TRÆLS, det er fordi jeg spørger i flere fora og alle skriver bare links til store guider hvor versionerne er for gamle m.m. Og så virker det bare ikke ...... MEN kort sagt dit link kan jeg ikke få til at virke !! og er det nemt at installere ! er der noget specifikt jeg skal vide ??

P.s

Det jeg prøvede var flg. som jeg selv skrev op i en guide pkt. for pkt. kan i finde fejlen :

apache 2.0.50 og PHP5 Guide til Windows XP

installere : apache_2.0.50-win32-x86-no_ssl.exe

Server Information

Network Domain : "localhost"
ServerName : "127.0.0.1"
Administrator's Email Address : "dosdesign@esenet.dk"

Skriv i adr. browser "localhost" og se det virker

DEN LIGGER SIG C:\\Programmer\\Apache Group\\Apache2

------------------

Unzip php-5.0.0-Win32.zip i "C:\\php\\".

Gå ind i c:\\php\\ og find filen "php5ts.dll"
Kopier den over i c:\\windows\\system

Gå ind i c:\\php\\ og find filen "php.ini-dist"
Kopier den over i c:\\windows\\ og omdøb den til "php.ini"

Gå ind i c:\\windows\\ og åben "php.ini" søg og find (søg kun på doc_root) og ændre linie 1 til 2
doc_root =
doc_root = C:\\Programmer\\Apache Group\\Apache2\\htdocs

og ændre linien
extension_dir =
extension_dir = c:\\php

Find/åben filen C:\\Programmer\\Apache Group\\Apache2\\conf\\httpd.conf

tilføj disse linier nederst i .txt filen

LoadModule php5_module C:/php/php5ts.dll
AddType application/x-httpd-php .php

Er der evt. flere steder man skal rette i php.ini med det der root eller er der kun den ene linie ??

alle skriver bare links til store guider hvor versionerne er for gamle m.m. Og så virker det bare ikke ...... MEN kort sagt dit link kan jeg ikke få til at virke !! og er det nemt at installere ! er der noget specifikt jeg skal vide ??

Du mener du kan få det til at virke?
Jeg brugte det for lang tid siden, og jeg kørte bare installationen, og så gik den selv i gang. Du kan aldrig komme udenom, at skulle svare på nogle spørgsmål, sådan fungerer IT jo ikke. Men prøv da.

Det her med, at folk bare giver dig links, ja sådan fungerer fora altså, man skal oftest selv RTFM, det bliver du nødt til at vænne dig til, men hvis man ikke er heftig til engelsk, så kan jeg godt se, det er et problem.

Hej Hr. Bjeregaard !!

Hvad mener du med flg. ?

"Du mener du kan få det til at virke?"

Hvad mener jeg? jeg har bare gået efter en guide på webcafeen, men som var til php4 og så rettede jeg bare til php5, men det virkede ikke efter flere timers arbejde!!

Og hvad mener du med :

Du kan aldrig komme udenom, at skulle svare på nogle spørgsmål

Hvad for nogle spørgsmål, er det under install af programmet ... Hvis ja, er der så nogen du kan huske, som jeg som ikke er for spids ikke kan svarer på og som du kan give et hint til?

Og det med du skriver "at sådan er fora bare", altså bare skriver links til lange indviklede guider, det er løgn. Jeg skrev jo fra starten at det kunne jeg ikke bruge til noget. Men mange i flere andre fora har prøvet at forklarer det fra bunden og jeg ved andre har takket mig for at lave en guide helt fra bunden pkt for pkt at den så ikke virkede til sidst var bare ærgeligt, men det er tæt på og jeg fik da Apache installeret og som virkede og jeg kunne da hentet mit php document ind i localhost, dog virkede php scriptet ikke.
Kort sagt jeg ville ønske nogen kun skrive svar mere præcis (links til præcis de nye php og apache programmer man skal bruge til en bestemt guide og ikke ældre guides der passer til ældres versioner) !

P.S DIT LINK KAN JEG IKKE FÅ TIL AT VIRKE (og hvis det gjorde det og dit program bare virkede var vi færdig med denne tråd) ... please skriv et link til vidunder programmet der dutter !

Mvh

Dosdesign

<< < 12 > >>
t