Kan ikke finde ud af compiler!

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Hej.
Jeg har programmeret en del html, css, javascript, og nu vil jeg gerne lære c++, MEN, jeg kan ikke finde ud af at bruge min compiler, så er det svært rigtigt at komme igang. Jeg har læst her på sitet at min compiler skulle være god være god.
Det er Borland v. 5.5 jeg taler om, jeg kan slet ikke komme igang. hjæælp

Har prøvet med microsofts compiler som jeg heller ikke kan finde ud af. Så det er som om at det er mig det er galt med. Er der nogle der kender til en af disse to compilere af vil hjæpe mig så skriv.

12 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej.
Jeg har programmeret en del html, css, javascript, og nu vil jeg gerne lære c++, MEN, jeg kan ikke finde ud af at bruge min compiler, så er det svært rigtigt at komme igang. Jeg har læst her på sitet at min compiler skulle være god være god.

Har prøvet med microsofts compiler som jeg heller ikke kan finde ud af. Så det er som om at det er mig det er galt med. Er der nogle der kender til en af disse to compilere af vil hjæpe mig så skriv.

Hvis du gerne vil hurtigt og let igang med at bruge en compiler, så anbefaler jeg dig at bruge programmet Dev-Cpp! Meget nemt og brugervenligt!
http://bloodshed.net/index.html

User
Bruger #710 @ 24.04.05 22:30
På Borlands hjemmeside kan du finde en god step-by-step guide til set-up af compileren. Set-up afhænger nemlig af hvilket styresystem du har:
http://community.borland.com/article/0,1410,21205,00.html

Venlig hilsen
MF

Hej.

Vil helt klart forslå dig at bruge Dev-Cpp! Som før nævnt.
Den er nem og man behøver ikk side og rode med en masse Dos komandoer og compiler filer og sådan noget andet lort ;)

Hmm... Dev-C++ (Dev-Cpp) er et meget godt og nemt program..!

Hvis det er Borland's gratis compiler, er det "kun" en kompiler, dvs. du skal skrive dit program i en editor (f.ex. notepad) og kompilere koden med Borland.

Du skal oprette to filer i din boland bin mappe:
1: bcc32.cfg, denne skal indeholde:
-I"D:\\Program\\Bcc55\\include"
-L"D:\\Program\\Bcc55\\lib"
-L"D:\\Program\\Bcc55\\lib\\psdk"
2: ilink32.cfg med dette indhold:
-L"D:\\Program\\Bcc55\\lib;d:\\program\\bcc55\\lib\\psdk"

Du skal ændre sti'erne så de passer til den mappe hvor du har lagt Borland kompileren (hvis du har lagt den i en mappe hvor der er mellemrum i navnet, så flyt den).
Du skal derefter putte stien borlands bin mappe i windows PATH.

Når du har dette på plads åbner du en DOS-box og flytter dig til mappen hvor programmet ligger (med cd kommando'en) og kører kommandoen:
bcc32 mitprogram.cpp
Så skulle den gerne have lavet en mitprogram.exe
Det kan godt anbefales at bruge en editor som kan kalde kompileren, så du kan kompilere fra editoren.

Hvilken version af Microsofts kompiler?

Dev-cpp er en rimelig editor til mingw kompileren, kan godt bruges for begyndere.

Det du kalder "sådan noget andet lort" er det andre bruger fordi de mener at det er meget lettere end at overtale dev-cpp til at opføre sig som man vil have den til!

Det du kalder "sådan noget andet lort" er det andre bruger fordi de mener at det er meget lettere end at overtale dev-cpp til at opføre sig som man vil have den til!

Ja ja men for nybegynder der ikke vil ned og rode i dos er det....
Bare det jeg mente :D

-------------------------------------------------------------------------
/*Dette indlæg er ikk skrevet af mig. Det har skrevet sig selv*\Tror jeg nok :)

Ja ja men for nybegynder der ikke vil ned og rode i dos er det....
Bare det jeg mente :D

Jeg vil så mene at enhver programmør bør kende til det grundlæggende for den shell man bruger.

Ikke enig.

Ikke enig.

Bertel <-- Hvad med at komme med en liste af gode compilere i stedet for at rakke ned på det vi andre forslår?

Det ville være meget bedre :D

---------------------------------------------------------------------------
//*Dette indlæg er ikk skrevet af mig. Det har skrevet sig selv*\\\Tror jeg nok :)

<< < 12 > >>
t