Tags:
php
Jeg har et bookingsystem hvor alle bookinger bliver listet med følgende kode:
echo "\\t<tr class=\\"$class\\">\\n\\t\\t<td class=\\"$class\\"><a title=\\"$lang[EVENTS2_EDIT];\\" href=edit_events2.php?month=$month&year=$year&cod=$row[cod]><u>".$row["date"]."</u></a></td>\\n
\\t\\t<td class=\\"$class\\"><a title=\\"$lang[EVENTS2_DETAIL];\\" href=adm_events2.php?month=$month&year=$year&cod=$row[cod]>".$row["title"]."</a></td>\\n
\\t\\t<td><td class=\\"$class\\">".$row["from_"].".".$row["from2_"]."\\n > \\n".$row["till"].".".$row["still"]."</td><td><td class=\\"$class\\">".$row["description"]."</td></tr>";
Når jeg klikker på en af bookingerne vil jeg gerne have, at jeg kommer til en form på en ny side (edit_events2.php), hvor alle felter i bookinger er udfyldt og hvor jeg har mulighed for at redigere og slette den valgte booking.
Hvordan laver jeg denne side og hvordan får jeg ovenstående kode til at udfylde formen ?
"min_tabel" indeholder følgende poster:
cod, title, active, date, decription, location, from_, from2_, till, still, who, userid.
stigman
[Redigeret d. 16/07-04 20:05:22 af Allan Christensen]
2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Du kan jo lave et link ved hver booking som sender alle data i URL'en til en ny side. På den nye side (edit_events2.php) har du lavet en form, hvor de forskellige felter har sat "value=$_GET['var']" hvor var naturligvis er navnet på variablen.
Med en submit kan du opdatere felterne din tabel.
Håber det hjalp lidt...
0
Jeg valgte så at gøre det på denne måde
if($update) {
mysql_query("update {$config["prefix"]}_events2 set title='$title',date='$date',description='$description',add_desc='$add_desc',who='$who',from_='$from_',from2_='$from2_',till='$till',still='$still' WHERE cod = '$update'")or die (mysql_error());
echo "Din booking er nu rettet";
} else {
$query = mysql_query("SELECT * FROM {$config["prefix"]}_events2 WHERE cod = '$cod'");
$row=mysql_fetch_array($query);
echo "
<form action='$PHP_SELF?update=$cod' method='post'>
<table cellpadding=2 cellspacing=10 align=center>
<TR><TD>Bus: <input name=\\"title\\" value=\\"$row[title]\\"></TD>
<TD>Dato: <input name=\\"date\\" value=\\"$row[date]\\"></TR></TD>
<TR><TD>Afd: <input name=\\"description\\" value=\\"$row[description]\\"></TD>
<TD>Navn: <input name=\\"who\\" value=\\"$row[who]\\"></TR></TD>
<TR><TD>Starttime: <input name=\\"from_\\" value=\\"$row[from_]\\"></TD>
<TD>Min: <input name=\\"from2_\\" value=\\"$row[from2_]\\"></TR></TD>
<TR><TD>Sluttime: <input name=\\"till\\" value=\\"$row[till]\\"></TD>
<TD>Min: <input name=\\"still\\" value=\\"$row[still]\\"></TR></TD>
<TR><TD>Formål: <input name=\\"add_desc\\" value=\\"$row[add_desc]\\"></TR></TD>
<TR><TD></TD>
<TD align=right><input type='Submit' value='Opdater'></TR></TD>
</form></table>
";