Kursus?

Tags:    c++

er der ikke mulighed for kursus inden for c++ ?

nu går jeg igang med jeres turtials, jeg vil sætte mig som mål at lave en tekst editor (bare som start)

jeg er jo vand til at programere i autoit, men det er da til grin at programere programmer i script. se fx HR. Udklipningsholder på min hjemmeside....

jeg ville gerne igang med at lave noget ordenligt, og jeg lære ikke meget af HALLO WORLD

hvordan har i andre lært at lave noget ordenligt?
brugt turtials eller kursus...
Jeg ville ikke have noget imod at tage et kursus

jeg havede det faktisk lidt som at gennemføre et adventure spil, adventure spillet kan være død sygt når man køre fast det samme kan programering...

det sjove er at få noget til at virke, bare noget simpelt.... og det iretere mig at jeg kan lave noget der virker i autoit men jeg kan ikke lave det samme i c++

[Redigeret d. 24/04-05 05:12:26 af Jacob Frank Kristensen]

Start med at læse et par bøger. Tag en tur på biblioteket og se hvad de har.
Eller skaf denne:
http://www.acceleratedcpp.com/

Følg alle de tutorials du gider. De fleste er gennemgår dog kun det mest grundlæggende.

At lave en text-editor der er brugbar er ikke simpelt, men kan være en god øvelse.

Ellers er der kun at prøve og prøve og prøve.

Vi gør altså for det meste altså det som du syns er kedeligt. Og det er det jo også... Hvis det er dit første sprog, skulle du prøve noget lettere, ind til du kender tingende. Det sjove er nemlig at alt minder om hendanen - nogen mere end andre. Og når du hved hvad en variabel er, og hvordan du bruger det. Så tør jeg vede på at du skal se koden fra det andet sprog en gang, og den sidder der!

Shafh
www.shafh.dk
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Make you glad to change the world

Det sjove er at løse et problem, dvs. man bliver nødt til at "sidde fast i spillet", for at få glæden ved at løse problemet. Hvis det bare var lige ud af landevejen, så ville jeg have droppet det for længst, for så ville det være en kedelig form for EGA (Ensidigt Gentaget Arbejde).

Jeg har lært alt det jeg ved, ved følgende formel:

1. Læs på nettet eller i andres kode
2. Find ud af hvordan koden virker og skriv min egen version
3. Optimer koden til mit behov

Til sidst får du opbygget et lager af viden i dit hoved (en lille database over 100-vis af strukturer, funktioner og deres parametre), som du kan bruge til en masse ting. Men tag det roligt og få lært alt det du kan (og lær især det du ikke forstår).

1101110100010110000101000001

Killers don't end up in jail - they end up on a high-score!

[Redigeret d. 24/04-05 21:09:17 af Nicolai Lyster Fersner]

Der er jo ikke så meget at lærer inden for c++.
Køb en bog, så du kan syntaxen og de forskellige værktøj.

Det bliver først funktionelt når du kombinere din programmering med forskellige libs, såsom openssl og mysql - så begynder det først at blive sjovt :)

mvh Niklas Nielsen

t