Tags:
php
Jeg har en form som jeg vil sende dataene som en e-mail. Jeg har fundet følgende kode på nettet, dog har jeg ændret lidt i den:
<?php
$Navn = $_REQUEST["navn"];
$Efternavn = $_REQUEST["efternavn"];
$Email = $_REQUEST["email"];
$medlem = $_REQUEST["medlem"];
$hjemmeside = $_REQUEST["hjemmeside"];
$mening = $_REQUEST["mening-hjemmeside"];
$besøgt = $_REQUEST["besøgt"];
$lyst = $_REQUEST["lyst-besøg"];
$forslag = $_REQUEST["lyst-forslag"];
$kommentar1 = $_REQUEST["kommentar-hjemmeside"];
$antal = $_REQUEST["antal-sponsore"];
$flere = $_REQUEST["flere-sponsorer"];
$dragter = $_REQUEST["forskellige-dragter"];
$ringe = $_REQUEST["ringe-nyborg-sto95-penge"];
$penge = $_REQUEST["penge-vs-meninger"];
$kommentar2 = $_REQUEST["Kommentar-bestyrelse"];
$dato = date("d-m-Y H:i");
$ip = $_SERVER["REMOTE_ADDR"];
mail("webmaster@tskfyn.dk",
"Undersøgelse TSK",
"IP: $ip\\n\\nDato: $dato\\n\\n$Efternavn, $Navn\\n$Email\\n\\nMedlem? $medlem\\n\\nSet Hjemmeside? $hjemmeside\\n\\nMening om hjemmesiden: $mening\\n\\nAntal gange set: $besøgt\\n\\nLyst til besøg igen: $lyst\\n\\nForslag? $forslag\\n\\nKommentar: $kommentar1\\n\\nGættet antal sponsorer: $antal\\n\\nFlere sponsore: $flere\\n\\nForskellige dragter: $dragter\\n\\nHvorfor har Ringe, Nyborg STO'95 flere penge? $ringe\\n\\nPenge frem for meninger: $penge\\n\\nKommentar til bestyrelsen: $kommentar2",
"From: $Email");
?>
Når jeg så sender dataene fra min form til den her side, så kommer følgende fejl frem på siden:
Warning: mail(): "sendmail_from" not set in php.ini or custom "From:" header missing in C:\\Programmer\\Apache Group\\Apache2\\htdocs\\tak2.php on line 149
Hvad betyder det og hvad kan jeg gøre for at få det til at virke?
2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Siden du ikke har en variabel der hedder sendmail_from, hvilket jeg ikke kunne se, må det være fordi at PHP ikke ved hvilken mail den skal sige at den sender fra.
Den slags skal man angive i php.ini, som hvis du kører på windows (hvilket det så ud som) er at finde i din windows system folder eller hvor du nu selv har smidt den hvis ikke du brugte en installer af en slags.
Find php.ini og led efter sendmail, og du vil se en linie hvor der er kommentarar om at det skal udfyldes på windows for at bruge mail.
Held og lykke.
0
Den 14-07-04 16:39 skrev Jonatan Hertel følgende:
-----------------------------------------------------------------------------
Siden du ikke har en variabel der hedder sendmail_from, hvilket jeg ikke kunne se, må det være fordi at PHP ikke ved hvilken mail den skal sige at den sender fra.
Den slags skal man angive i php.ini, som hvis du kører på windows (hvilket det så ud som) er at finde i din windows system folder eller hvor du nu selv har smidt den hvis ikke du brugte en installer af en slags.
Find php.ini og led efter sendmail, og du vil se en linie hvor der er kommentarar om at det skal udfyldes på windows for at bruge mail.
Held og lykke.
-----------------------------------------------------------------------------
Det kan typisk gøres ved at skrive "php.ini" i kør.
Dog virker det ikke medmindre man har egen SMTP server.