Sluk og tænd???

Tags:    c++

Hej jeg har nu fået hjælp af bertel til at lave et c++ program der kunne tænde og slukke for et lys ved hjælp af pin 7 og 5 på serial porten! Men jeg vil gerne prøve at kunne tænde og slukke for en motor istedet for et lys altså bare en lille strømmotor der sidder i de fleste fjernstyrede biler! Men det er noget med at jeg kan belaste serial porten så jeg tænkte om man ikke kan bikse noget sammen sådan at serial porten tænder og slukker for en større strømforsyning istedet for at være koblet direkte til motoren????

Hilsen Johan :)

Hej bertel endelig fik jeg fundet en dag i morgen tirsdag og skulle ud i elektronik butikken men så finder jeg ud af at de lukker kl 16.30 hver dag så der er faktisk ingen dage jeg kan nå der ud :S Så jeg bestiller komponenterne over nettet i stedet og jeg tænkte om du ikke kunne hjælpe med at udpeje de rigtige komponenter inde på deres hjemmeside og så give mig linksene så jeg ved hva jeg skal bestille???

Der er vist ikke så meget at være i tvivl om, prøv at lave en liste, så skal jeg kikke på den.

Jeg ville ringe og snakke med dem, det er lidt lettere.

Du kunne købe dette relæ: MR62-5 - RELÆ 5V/2A 2 SKIFT DIL

Der er vist ikke så meget at være i tvivl om, prøv at lave en liste, så skal jeg kikke på den.

Jeg ville ringe og snakke med dem, det er lidt lettere.

Du kunne købe dette relæ: MR62-5 - RELÆ 5V/2A 2 SKIFT DIL

Hmm det relæ hvordan kan du se hvor mange volt den kan tage??? og de 5 volt jeg kan læse det må så være den eksterne strømforsyning ikke??? Kan være jeg ringer til dem i morgen så ved ikke om de har åbent nu hvad tror du???

Jeg tror at det kan bruges til 5 volt til den eksterne forsyning. Det kan også bruges til 6 eller 9 volt. Du skal nok købe nogle 470 ohm modstande hvis du vil bruge det med et 9volt batteri.

Jeg kan ikke se om kontakterne kan klare 220 volt, men det tror jeg ikke.

t