Hjælp til php mail - kontakt side

Tags:    php

<< < 123 > >>
Jeg er ved at lave en hjemmeside til en skiklub (gratis) og jeg skal have lavet sådan at man i menuen "kontakt" kan sende en mail til mig via php koder. Det skal ca. ligne dette (fra en anden side):
http://www.zelman.dk/sites/kontakt.php

Der skal være felter med:
Til:
(hvis muligt en rullemenu med de forskellige emails hvor der står et navn forand mailen så man ved hvem der er ejer af mailen. f.eks. Tommy mail@mail.dk eller André andre@hotmail.com)

Navn:

E-mail:

Emne:
(måske en rulle menu hvor der er emner man kan vælge imellem så som "enme1,emne2,emne3")

Besked:

og 2 knapper med send og slet alt

Da jeg ikke er så god til php må i godt forklare som om jeg er nybegynder til php.

Siden skal ligge på dette link:
http://www.zule.dk/skieliten/kontakt.htm

på forhånd mange tak

-Tommy

[Redigeret d. 06/07-04 18:47:38 af zule]

22 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Har gjort det nu men funker ikke helt endnu!

Vil det sige at hvis man skal sende en mail til mig skal der stå hamdekalderudraabsteg@hotmail.com (min mail) i denne kode eller skal der ikke så noget???

E-mail:<INPUT size="31" name="hamdekalderudraabstegn@hotmail.com">

Du siger at det ikke helt funker endnu.... Afsender den en mail som du modtager??

//Emilbp

En fed hjemmeside?!?!?!
http://www.try2hack.nl

[Redigeret d. 06/07-04 23:49:26 af Emil Bjerglund Pedersen]

Du siger at det ikke helt funker endnu.... Afsender den en mail som du modtager??

Nej jeg får ingen mail. Og mailadressen er korrekt.

Når man trykker på send burde den da gå hen på send.php ik? men det gør den ikke det viser side "siden kan ikke vises"

rettelse. Jeg kan se at den går hen på send.php siden men den siger siden kan ikke vises alligevel (på engelsk)

rettelse. Jeg kan se at den går hen på send.php siden men den siger siden kan ikke vises alligevel (på engelsk)

Er du 100% sikker på at siderne hedder kontakt.php og send.php, og at de ligger i den samme mappe?

//Emilbp

En fed hjemmeside?!?!?!
http://www.try2hack.nl

Der ser jo fint nok ud alt sammen (og tak for den lidt bedre kode).

Jeg har nu indsat alt koden og redigeret som du skriver(rimelig nemt) men du skriver at selve siden skal hede kontakt.php eller bare noget med php. Så mit spørgsmål lyder på hvis nu alle de andre sider er *.htm og kontakt siden er den eneste php side vil det så gøre nogle ulemper??

Der er noget med at man kan teste sin php side selom den ligger på harddisken via et program! er det noget du kender noget til?? (har du det liggende)

Jeg fandt faktisk ud af den største grund til at jeg ikke har kunne få php til at virke er at web10 som er min udbyder ikke understøtter php. Så jeg skal til at upgradere til php. Så der er vigtigt at jeg kan teste det inden...

(Emil Bjerglund Pedersen Du skal nok få point for dit arb. Det bliver dog fordelt lidt med Pelle Ravn da han også kom men en kode)

Jeg fandt på en bedre måde at teste koden.. Jeg kan se at du har din egen hjemmeside så jeg tænkte på om du ikke var flink at hente den *.rar fil fra min side hvori der ligger kontakt.php & send.php og ligge den midlertidigt ind på din side for at tjekke om den virker. så skriver du lige til mig hvor den ligger og så afprøvet jeg lige om den sender mail til mig.

på forhånd tak for hjælpen

link til rar fil:
http://www.zule.dk/skieliten/kontakt.htm

ligemeget med det forrige spørgsmål... Jeg fik en ven til at oploade den på en ftp med php og der VIRKER PERFEKT...

Så jeg har valgt at give Emil Bjerglund Pedersen 125 point fordi han var hurtigst på aftrækkeren ang. svar... Tak for hjælpen!

Pelle Ravn du får så de 75 point. Mange tak for hjælpen til dig også.

Hvis det er kan i jo altid add mig msn (hvis i har lyst)

Jeg fandt faktisk ud af den største grund til at jeg ikke har kunne få php til at virke er at web10 som er min udbyder ikke understøtter php. Så jeg skal til at upgradere til php. Så der er vigtigt at jeg kan teste det inden...

Da du bestilte dit webhotel, bestilte du det så med ASP hos web10? Fordi du skal vælge mellem PHP og ASP... Normalt ville folk jo vælge PHP som script sprog ;)

Ps. Pas på med at sende over 2 sider, man KAN udnytte det hvis man vil, og det er ikke svært! Bare så du ved det!

- Pelle Ravn

Vi nørder skal have lov til at leve livet!
Programmer PHP, og brug pengene du sparer ved det, på en ny computer :D

Da du bestilte dit webhotel, bestilte du det så med ASP hos web10? Fordi du skal vælge mellem PHP og ASP... Normalt ville folk jo vælge PHP som script sprog

Jeg kom til at vælge ASP... Jeg kendte ikke så meget til de forskellige script da jeg købte hotellet.. Men tror du at man kan ændre det? eller opgrader til php?

Jeg kom til at vælge ASP... Jeg kendte ikke så meget til de forskellige script da jeg købte hotellet.. Men tror du at man kan ændre det? eller opgrader til php?

Jeg har ikke prøvet Web10 før, men hvis du spørger så skal du nok betale et mindre gebyr for at blive skiftet, sikkert oprettelses gebyret!

- Pelle Ravn

Vi nørder skal have lov til at leve livet!
Programmer PHP, og brug pengene du sparer ved det, på en ny computer :D

<< < 123 > >>
t