Bookingsystem - Rediger booking

Tags:    php

stigman

På mit site har jeg et bookingsystem.
I øjeblikket kan jeg redigere en booking ved at kalde en side adm_events2.php og vælge bookingen på en dropdownlist.
Jeg vil gerne have mulighed for at linke direkte til den valgte booking, altså så bookingen er valgt i dropdownboksen.

Lige nu peger linket til en side med detaljer.

Koden hvor linket og henvisning til details er:

echo "\\t<tr class=\\"$class\\">\\n\\t\\t<td class=\\"$class\\"><a title=\\"$lang[EVENTS2_LIST_DETAIL];\\" href=events2.php?month=$month&year=$year&cod=$row[cod]><b>".$row["date"]."</b></a></td>\\n
\\t\\t<td class=\\"$class\\"><a title=\\"$lang[EVENTS2_LIST_DETAIL];\\" href=events2.php?month=$month&year=$year&cod=$row[cod]>".$row["title"]."</a></td>\\n
\\t\\t<td><td class=\\"$class\\">".$row["from_"].".".$row["from2_"]."</td><td><td class=\\"$class\\">".$row["till"].".".$row["still"]."</td><td><td class=\\"$class\\">".$row["description"]."</td></tr>";

}

echo "</TABLE>";

db_free_result($ret);

}

function events2_draw_detail()

{

global $config, $cfg, $lang;

$month=$_GET['month'];

$year=$_GET['year'];

$cod=$_GET['cod'];

$ret = db_query("select * from {$config["prefix"]}_events2 where active='Y' and cod=$cod ") or die(db_error());

echo "<P><BR>";

echo "<table width=90% border=0 align=center cellpadding=2 cellspacing=0>";

while($row = db_fetch_array($ret))

{

echo "<tr class=\\"$class\\"><td colspan=2 class=\\"row0\\">".$lang[EVENTS2_A_DATE]."</TD></TR><TR><TD colspan=2>".$row["date"]."</td></tr>";

if ( $row["description"]<>"" ) {

echo "<tr class=\\"$class\\"><td colspan=2 class=\\"row0\\">".$lang[EVENTS2_A_DESC]."</TD></TR><TR><TD colspan=2>".$row["description"]."</td></tr>";

}

if ( $row["who"]<>"" ) {

echo "<tr class=\\"$class\\"><td colspan=2 class=\\"row0\\">".$lang[EVENTS2_A_WHO]."</TD></TR><TR><TD colspan=2>".$row["who"]."</td></tr>";

}

if ( $row["add_desc"]<>"" ) {

echo "<tr class=\\"$class\\"><td colspan=2 class=\\"row0\\">".$lang[EVENTS2_A_ADDDESC]."</TD></TR><TR><TD colspan=2>".$row["add_desc"]."</td></tr>";

}

if ( $row["from_"]<>"" ) {

echo "<tr class=\\"row0\\"><td>".$lang[EVENTS2_A_FROM]."</TD><TD>".$lang[EVENTS2_A_TIL]."</td>

</TR><TR><td>".$row["from_"].".".$row["from2_"]."</TD><TD>".$row["till"].".".$row["still"]."</td></tr>";

}

if ( $row["location"]<>"" ) {

echo "<tr class=\\"$class\\"><td colspan=2 class=\\"row0\\">".$lang[EVENTS2_A_LOC]."</TD></TR><TR><TD colspan=2>".$row["location"]."</td></tr>";

}

}

echo "</TABLE>";

db_free_result($ret);

[Redigeret d. 09/07-04 00:59:24 af Allan Christensen]

3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
if($update) {

mysql_query("update {$config["prefix"]}_events2 set title='$title',date='$date',description='$description',add_desc='$add_desc',who='$who',from_='$from_',from2_='$from2_',till='$till',still='$still' WHERE cod = '$update'")or die (mysql_error());

echo "Din booking er nu rettet";
} else {

$query = mysql_query("SELECT * FROM {$config["prefix"]}_events2 WHERE cod = '$cod'");
$row=mysql_fetch_array($query);

echo "
<form action='$PHP_SELF?update=$cod' method='post'>
<table cellpadding=2 cellspacing=10 align=center>
<TR><TD>Bus:         <input name=\\"title\\" value=\\"$row[title]\\"></TD>
<TD>Dato:    <input name=\\"date\\" value=\\"$row[date]\\"></TR></TD>
<TR><TD>Afd:          <input name=\\"description\\" value=\\"$row[description]\\"></TD>
<TD>Navn:    <input name=\\"who\\" value=\\"$row[who]\\"></TR></TD>
<TR><TD>Starttime: <input name=\\"from_\\" value=\\"$row[from_]\\"></TD>
<TD>Min:      <input name=\\"from2_\\" value=\\"$row[from2_]\\"></TR></TD>
<TR><TD>Sluttime:   <input name=\\"till\\" value=\\"$row[till]\\"></TD>
<TD>Min:      <input name=\\"still\\" value=\\"$row[still]\\"></TR></TD>
<TR><TD>Formål:     <input name=\\"add_desc\\" value=\\"$row[add_desc]\\"></TR></TD>
<TR><TD></TD>
<TD align=right><input type='Submit' value='Opdater'></TR></TD>
</form></table>
";

[Redigeret d. 07/07-04 18:24:39 af Allan Christensen]

På den side der modtager dit link skal du finde teksten der skal vælges i din drop-down. Herefter skal du begynde at udfylde din drop down boks ganske som du plejer, blot skal der lige være en if statement når du skal tilføje et element. Den if statement skal hedde "if den tekst jeg skal putte ned i min drop-down er magen til den jeg har fået fra sidste side, skal jeg selecte den", at selecte et element gøres ved at skrive en ekstra attribut der heder selected.

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)

På den side der modtager dit link skal du finde teksten der skal vælges i din drop-down. Herefter skal du begynde at udfylde din drop down boks ganske som du plejer, blot skal der lige være en if statement når du skal tilføje et element. Den if statement skal hedde "if den tekst jeg skal putte ned i min drop-down er magen til den jeg har fået fra sidste side, skal jeg selecte den", at selecte et element gøres ved at skrive en ekstra attribut der heder selected.

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)

stigman

Har du mulighed for at skrive et eksempel ud fra min kode ?

Så kan jeg sidde og prøve mig lidt frem.

Stigman

[Redigeret d. 07/07-04 18:24:39 af Allan Christensen]

t