Tags:
php
php er rimlig svært med alle de ting man kan i det så jeg skal have lavet noget småt for at lave det men hvad er en god ide at starte med at lave?
Guestbook er forholdvis simpel ting, ikke noget med at signe op og validering af hvad brugeren egentlig skriver.
-----------------------------------------------------------------------------
Min side ->www.the-hive.dk/~donp/
Hej
Jeg tror det vil være smart at lave et standard database adgangs program. Bare et hvor alt hvad man skriver ind kommer i en DB.
Herefter kan dette udvides til at programmet både gemmer data i DB og i en fil. Herefter kan dette laves således at man kan få serveren til at afvikle en kommando. f.eks. "ping" IP-nr. og give teksten på en hjemmeside eller noget andet.
Det kunne også være lærerigt nok blot at lave et lille brugerforum. Husk at hvis du vil lære PHP skal alt koden skrives fra bunden. Ikke fordi det er galt hvis du laver det langsomt og tænker på hvordan det skal laves.
Såkaldt slamkode bør skrives om når man lære at skrive det bedre. det lære man mest af.
Med Venlig Hilsen
Janus S. Andersen
Tusind tak har lavet et lille nyheds system som ikke kan andet end man kan skrive nyheder og overskrift det virker godt nok ikke 100% men hvad når jeg for det til at virke vil jeg nok gå igang med jeres forslag gerne et lille forum