Hente data fra anden side

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hej, jeg er ved at lave en side

Jeg vil lave en søge funktion, der søger efter og deres priser på forskellige sider, og så viser priserne på en liste. Så jeg ville vide om man kunne lave et funktion der søgte efter f.eks. www.coolshop.dk. Ved ikke om det er muligt, men hvis det kan hjælpe står der /xx bag alle navne.

Er det muligt?

Indlæg senest redigeret d. 09.02.2010 14:26 af Bruger #5035
13 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ja gid man bare kunne bruge fopen :)
For at hente de data der findes på en anden hjemmeside, kan du bruge sockets.
Spørg mig ikke om hvordan det gøres, for jeg er selv igang med at finde ud af noget i den retning.
... Jeg vil også godt lige se hvad andre svarer, da jeg selv mangler et klart svar på dette.

Der findes en artikel på solutions2all.dk (undskyld), som giver en basis vejledning til sockets.

man kan godt bruge fopen til at læse en webside ind i en string..
så er bare at lave et snude der hiver det ud, som du vil bruge,

dette exempel trækker 'breaking news' ud fra dr.dk side:

<?php

// side som indeholdet skal hentes fra
$fp = fopen("http://www.dr.dk/", "rb");

// (1) læs siden i blokke
while (!feof($fp)) {
$con .= fread($fp, 8192); // '$con' indeholder hele websiden
}
fclose($fp);

// (2) find den stump der skal bruges
$a = explode('<!-- Dette er tophistorien start -->', $con);
$b = explode('<!-- Dette er tophistorien slut -->', $a[1]);

// indsæt koden
echo $b[0];

?>

Det du gør er at hente "kilden" på en side/url, altså det samme som at vise kilden på siden.
Når du så har fået kilden, en masse html, finder du det du skal bruge..

jeg prøvede at lave et forsøg :P
den her side henter navn og pris ud på det du søger efter.
Fold kodeboks ind/udKode 

du skal altså "bare" dele alt det html op så du for det du skal bruge...
i stedet for at skrive resultaterne ud kan du godt lægge dem ind i en variabel...
scriptet giver nok problemer hvis resultaterne fylder mere end 1 side, men det kan man nok finde ud af på en eller anden måde...
- Jim Borch
opdaterede den lige så den kun udskriver Gamecube spil

[Redigeret d. 03/07-04 18:34:43 af Jimmie Borch]

[Redigeret d. 04/07-04 19:57:26 af Jimmie Borch]

Hej, jeg er ved at lave en side (http://nintendoshop.1go.dk/). Og jeg vil lave en søge funktion der søger efter spil, og så skriver priserne på de forskellige sider. Og så ville jeg vide om man kunne lave et funktion der søgte efter gamecube spil på f.eks. coolshop.dk. Ved ikke om det er muligt, men hvis det kan hjælpe står der /GC bag alle gamecube spillenes navne. Men er det muligt?

Tror da at det er muligt!! Man åbner ned anden hjemmeside i en fopen for derefter at få en fil ned som man så kan søge igennem og sortere fra i, men jeg har aldrig selv prøvet det:) Tror det bliver et besværligt arbejde, men ellers er der nko en anden mulighed? Jeg ved det ikke.

MxS @ http://mxs.frac.dk
Slamkodning for fred

Ok.
Jeg venter og ser om der er nogen der giver et konkret svar.

Indlæg senest redigeret d. 09.02.2010 14:27 af Bruger #5035
Ok, jeg prøver din side.
Og venter på om der er nogen der kommer med et konkret svar.

Hm, forstår ikke helt. Kan du ikke forklare hvad de forskellige ting betyder?

Og evt. give et forslag på hvordan man kan gemme navn, pris osv. i variabler. Fra www.coolshop.dk

Tak! :-D

Men jeg gad stadig rigtig godt have en forklaring på hvad de forskellige ting betyder. :-)

Indlæg senest redigeret d. 09.02.2010 14:28 af Bruger #5035
ok.. nu ved jeg ikke hvor meget og hvad det er du er i tvivl om..

scriptet består af to skridt:

(1) hente en anden webside, html koden altså, ind i en variabel. i dette tilfælde $con, grunde til vi læser ind i småbidder er at packet størrelsen i netværket ikke skal lukke fread(), while løkken skal læse til EndOfFile (feof)

(2) isolere den kode stump du skal bruge, det kan jo være hva somhelst, du kan bruge ereg(), substr(), explode().. osv, til at genkende det sted i koden du skal bruge (fx: \\GC)

er det brugen af disse du ikke forstår ?

Nej, jeg kan skam godt forstå hvad den gør. Men jeg vil gerne have at vide hvad de forskellige funktioner gør, og hvordan de bruges. Giv evt. et link.

Indlæg senest redigeret d. 09.02.2010 14:28 af Bruger #5035
<< < 12 > >>
t