MFC Include MFC42D.DLL

Tags:    c++

Davs alle :)

Har lige lavet et program ved hjælp af MFC. Mit problem er at programmet ikke kan køre på computere uden MFC42D.DLL'en. Så mit spørgsmål er: Hvordan kan jeg inkludere denne DLL (og evt. andre?) så andre kan køre mit program uden problemer?

Og hvor finder jeg disse DLL'er?

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Davs alle :)

Har lige lavet et program ved hjælp af MFC. Mit problem er at programmet ikke kan køre på computere uden MFC42D.DLL'en. Så mit spørgsmål er: Hvordan kan jeg inkludere denne DLL (og evt. andre?) så andre kan køre mit program uden problemer?

Og hvor finder jeg disse DLL'er?

1101110100010110000101000001

Du kan formentlig ikke finde dem nogen steder, hvis det kører efter samme princip som MSVC: Release DLL-filerne er frit tilgængelige overalt (selvfølgelig), mens debug DLL-filerne kun er tilgængelige for ejere af MSVC og endda er ulovlige at distribuere.

Killers don't end up in jail - they end up on a high-score!

Har du prøvet at lave en release version? Så burde den ikke have behov for mfc42d.dll

Du kan også prøve at linke statisk:
Project -> Settings -> General

Du kan formentlig ikke finde dem nogen steder, hvis det kører efter samme princip som MSVC: Release DLL-filerne er frit tilgængelige overalt (selvfølgelig), mens debug DLL-filerne kun er tilgængelige for ejere af MSVC og endda er ulovlige at distribuere.

Killers don't end up in jail - they end up on a high-score!

Forstået :)

Men hvordan får jeg så lavet det build som ikke er debug, og ikke kræver disse DLL filer, men de "officielle"?

Glem det fandt ud af det.

Mange tak for hjælpen, fuld point :P

[Redigeret d. 12/04-05 22:21:19 af Julius Bier Kirkegaard]

t