Subdomæne med apache

Tags:    php

Hey.
Jeg går og leger med at lave noget fri hosting som fx 1go.dk
Mit prob er at jeg skal jo lave en script der opretter subdomæner.
Hvordan gøres dette?

Har leget lidt med det men det har ladrig virket 100%

Hilsen k-roy
(christian bekker A.)
www.k-roy.h4f.dk
-- Problemer er til for at blive løst :) --

5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg er lidt i tvivl:

Er det muligt at du leder efter noget der så at sige:
opretter subdomæner.
?
Så tror jeg, du skal have fat i noget virtualhost til apache. Dette gør det nemlig muligt at linke domæner til din apache server (går udfra der også tilkommer subdomæner med virtualhost). Jeg kan ikke give noget link da jeg ikke ved hvilken platform/apache du har.

Er det et PHPscript der narrer brugeren ved at hente sub.domæne.dk værende domæne.dk/sub, du leder efter, så er det HTTP_HOST du ganske rigtigt måske skal kigge på.

// Kasper

Hey.
Jeg går og leger med at lave noget fri hosting som fx 1go.dk
Mit prob er at jeg skal jo lave en script der opretter subdomæner.
Hvordan gøres dette?

Har leget lidt med det men det har ladrig virket 100%

Hilsen k-roy
(christian bekker A.)
www.k-roy.h4f.dk

Du kunne jo kigge på:
http://scripts.jajb.dk/php_scripts/script.php?emneId=2&id=3#

google er din ven :)

- Jim Borch

Jeg er lidt i tvivl:

Er det muligt at du leder efter noget der så at sige:
opretter subdomæner. ?
Så tror jeg, du skal have fat i noget virtualhost til apache. Dette gør det nemlig muligt at linke domæner til din apache server (går udfra der også tilkommer subdomæner med virtualhost). Jeg kan ikke give noget link da jeg ikke ved hvilken platform/apache du har.

Er det et PHPscript der narrer brugeren ved at hente sub.domæne.dk værende domæne.dk/sub, du leder efter, så er det HTTP_HOST du ganske rigtigt måske skal kigge på.

// Kasper

Det er noget vitualhost jeg skal bruge...
Men kan ikke helt forstå at bruge det...

Altså jeg tester jo på Win32 men skal op på en linux server...

Kan man overhovedet få lov at lave virtualhost med et script???

Hilsen k-roy
(christian bekker A.)
www.k-roy.h4f.dk

Lad mig sige det så enkelt som muligt;

Du er nødt til at vælge platform. Der er forskel på om det er windows du vil lære det på eller om det er linux du vil lære det på. Jeg har aldrig selv rodet så voldsomt meget med virtualhost, men hvis du bruger Debian/GNU (det gør jeg nemlig :)) er der som sædvanlig meget hjælp at hente på www.debianguiden.dk

Ellers ville jeg kigge lidt via google, og går det helt galt måske kigge forbi www.apache.org og kigge i deres manual.

// Kasper

Lad mig sige det så enkelt som muligt;

Du er nødt til at vælge platform. Der er forskel på om det er windows du vil lære det på eller om det er linux du vil lære det på. Jeg har aldrig selv rodet så voldsomt meget med virtualhost, men hvis du bruger Debian/GNU (det gør jeg nemlig :)) er der som sædvanlig meget hjælp at hente på www.debianguiden.dk

Ellers ville jeg kigge lidt via google, og går det helt galt måske kigge forbi www.apache.org og kigge i deres manual.

// Kasper

Hmm ok.
Well takker for hjælpen

Hilsen k-roy
(christian bekker A.)
www.k-roy.h4f.dk

t