Opret database i phpMyAdmin

Tags:    php

Hej

Jeg har et lille problem med phpMyAdmin. Har lige installeret apache, php, mysql og alverdens ting på min nye computer, og endeligt kører det hele fint, undtagen 1 ting.

I phpMyAdmin kan jeg ikke oprette databaser, der står bare:

Opret ny database: [Dokumentation]
Ingen privilegier

Jeg ved ikke hvorfor, det undre mig temmelig meget, for jeg har det sat op på samme måde på min gamle computer, og der er der ingen problemer.

Jeg har prøvet i flere forskellige versioner af phpMyAdmin, men kan ikke i nogle af dem.

Jeg har ikke lavet nogen ny bruger, så jeg bruger bare den der default er der i mysql og phpMyAdmin, da jeg vil mene at den netop i forvejen har alle privilegier.

Nogle der har forslag til hvad der er galt?

Mobster
Interactive Systems - www.interactive.dk

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg ville rette i din config.inc.php fil til phpMyAdmin.
Fold kodeboks ind/udKode 

Dette var default indstillingerne. Nu kommer guffet:
Gå ind under apaches privilegier (der hvor du kan styre brugerne)opret en ny bruger med et password.

Brug følgende:
Fold kodeboks ind/udKode 

Duer det ikke, ville jeg hente versionen 2.5.4! Den virkede fra start ved mig.

// Kasper

Logger du på med brugeren "root" eller?

Hej

Jeg har et lille problem med phpMyAdmin. Har lige installeret apache, php, mysql og alverdens ting på min nye computer, og endeligt kører det hele fint, undtagen 1 ting.

I phpMyAdmin kan jeg ikke oprette databaser, der står bare:

Opret ny database: [Dokumentation]
Ingen privilegier

Jeg ved ikke hvorfor, det undre mig temmelig meget, for jeg har det sat op på samme måde på min gamle computer, og der er der ingen problemer.

Jeg har prøvet i flere forskellige versioner af phpMyAdmin, men kan ikke i nogle af dem.

Jeg har ikke lavet nogen ny bruger, så jeg bruger bare den der default er der i mysql og phpMyAdmin, da jeg vil mene at den netop i forvejen har alle privilegier.

Nogle der har forslag til hvad der er galt?

Mobster

---------------------
Daniel Truelsen
http://truelsenweb.TK

Jeg ville rette i din config.inc.php fil til phpMyAdmin.
Fold kodeboks ind/udKode 

Dette var default indstillingerne. Nu kommer guffet:
Gå ind under apaches privilegier (der hvor du kan styre brugerne)opret en ny bruger med et password.

Brug følgende:
Fold kodeboks ind/udKode 

Duer det ikke, ville jeg hente versionen 2.5.4! Den virkede fra start ved mig.

// Kasper

Jeg har fundet en måde at løse det på. Jeg havde prøvet at lave en ny bruger, men kunne ikke logge ind med den når jeg brugte password. Prøvede igen, men den vil stadig ikke logge ind med password, så fjernede password og loggede kun ind med brugernavn, og det virker fint. Nogle der så ved hvorfor jeg ikke kan bruge password?
Well, det er lidt lige meget, for det virker nu... takker Kasper for inspirationen, så han får points!

Mobster

Jeg har fundet en måde at løse det på. Jeg havde prøvet at lave en ny bruger, men kunne ikke logge ind med den når jeg brugte password. Prøvede igen, men den vil stadig ikke logge ind med password, så fjernede password og loggede kun ind med brugernavn, og det virker fint. Nogle der så ved hvorfor jeg ikke kan bruge password?
Well, det er lidt lige meget, for det virker nu... takker Kasper for inspirationen, så han får points!

Mange tak for det :)
Det lyder meget mystisk det med at phpMyAdmin nægter at lade dig benytte dig af password. Jeg tror måske der er tale om en kodefejl eller måske driller dine sikkerhedsindstillinger mht. cookies ?

// Kasper

t