PHP med Java Script

Tags:    php

Hej

Jeg skal bruge en confirmationbox til validering af en slette operation vha PHP og MySQL. Altså man kan vel ikke lave en comfirmationbox i PHP, men bruge PHP til at kalde sit java script vha echo "script";

Mit problem er hvordan jeg kan køre 2 forskellige PHP kald alt efter hvad der vælges i confirmationboksen. Altså:

Confirmationboks

Hvis "Ja"
ET PHP kald til MySql
Ellers (Hvis Nej)
Et andet PHP kald tiol MySql
end
Er der nogen der ved hvordan det kan gøres. Kan man fx trække på en Java Script variabel i PHP???

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej

Jeg skal bruge en confirmationbox til validering af en slette operation vha PHP og MySQL. Altså man kan vel ikke lave en comfirmationbox i PHP, men bruge PHP til at kalde sit java script vha echo "script";

Mit problem er hvordan jeg kan køre 2 forskellige PHP kald alt efter hvad der vælges i confirmationboksen. Altså:

Confirmationboks

Hvis "Ja"
ET PHP kald til MySql
Ellers (Hvis Nej)
end
Er der nogen der ved hvordan det kan gøres. Kan man fx trække på en Java Script variabel i PHP???

Følgende er et slet link til en af mine news funktioner

Fold kodeboks ind/udKode 

Det første er det som sker hvis man godkender, altså

?sletid=$row[id]&id=news

Bliver der derimod ikke godkendt, bliver linket bare til #

Du kan så selv rette i koden :)

Jan Larsen
CO-owner Jabo-web.com
http://www.jabo-web.com/ref=3

[Redigeret d. 12/06-04 00:57:15 af Jan L]

PHP og JavaScript kan ikke direkte mixes. PHP afvikles server-side mans JavaScript afvikles client-side

Man kan dog få PHP til at generere noget JavaScript kode, og få JavaScript til at requeste en PHP-side med nogle url variabler.

Et PHP-script læses når der trykkes på et link eller submittes en form. Hvis PHP skal udføre en handling er det derfor nødvendigt at der foretages en sådan handling!

som andre har nævnt kan du sætte en JavaScript kode i et links onclik eller en forms onsubmit, som kun aktiverer formen/linket, hvis der trykkes på OK i confirm boksen

<form onsubmit="return confirm('Er du sikker?');">

Hej

Confirmationboks

Hvis "Ja"
ET PHP kald til MySql
Ellers (Hvis Nej)
end

Følgende er et slet link til en af mine news funktioner

Fold kodeboks ind/udKode 

Det første er det som sker hvis man godkender, altså

?sletid=$row[id]&id=news

Bliver der derimod ikke godkendt, bliver linket bare til #

Du kan så selv rette i koden :)

Jan Larsen
CO-owner Jabo-web.com
http://www.jabo-web.com/ref=3

[Redigeret d. 12/06-04 00:57:15 af Jan L]

Hmm nu er jeg ikke helt sikker men kan man ikke bare gøre sådan?

Fold kodeboks ind/udKode 

Mener da det er en smule mere elegant ;).
Mvh
Kaare

Tak for forslagene, men problemet er at jeg skal bruge confirmationboksen i en if/else struktur og ikke når jeg fx klikker på et link eller knap. Jeg er ude efter noget lignende følgende pseudokode. Kan man det??

<?php
$var = X; // data fra database

echo "<java script>
var test = confirm('
Vil du slette $var')
</script>";

if test ()
{}
else
{}

?>

Tak for forslagene, men problemet er at jeg skal bruge confirmationboksen i en if/else struktur og ikke når jeg fx klikker på et link eller knap. Jeg er ude efter noget lignende følgende pseudokode. Kan man det??

<?php
$var = X; // data fra database

echo "<java script>
var test = confirm('
Vil du slette $var')
</script>";

if test ()
{}
else
{}

?>

Altså du vil bruge java script sådan her
<?php kode her?>
<!---Java script---->
<?videre php kode?>
<html>
<head></head>
<body>
html kode
</body>
</html>

Men jeg ikke man kan da javascript afhandles ved clienten mens php først bliver afhandlet efter serveren får det fra clienten. Men det er altså ikke noget jeg er sikker på. Ret mig endelig hvis jeg tager fejl!!! Så kan jeg nemlig få løst en af mine egne gåder.

MxS @ http://mxs.frac.dk
Slamkodning for fred

Glimrende. Takker

t