Ehm ideer?

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hephey

Jeg har scriptet php i et stykke tid nu. Faktisk lidt lang tid + at jeg har en fortid med asp så serverside verdenen er kendt for mig. Jeg har rodet med:

Bruger miljø [intern mail, bruger/admin login, forum, statstik over bruger]
Mail funktion [dog ikke en hel nyheds mail ting]
Tagwall/Gæstebog
Statstik funktion [kig på min hjemmeside]
Mappe funktion [læsning af dir og filer osv]
gb lib [Meget lidt da jeg ikke rigtig kan finde nogle brugbare artikler som beskriver alle funktionerne i biblioteket]
Sockets [Det jeg fik ud af det var en irc bot og et simpelt script som kunne give info om cs servere]
Classes [Har arejdet lidt her]

Altså jeg har arbejdet _LANG_ tid med opdatering, insert, select osv af database og det er ved at blive rigtig rigtig kedeligt!! Jeg vil sige det sådan at jeg gerne vil lave mere php, men bare jeg tænker på at skulle til at lave forms så bryder jeg sammen :( Lidt øv.
Jeg vil derfor gerne videre. Jeg kunne rigtig godt lidt at arbejde med sockets programmeringen selvom det er lidt simpelt her i php.

Jeg søger derfor nye ideer til hvad jeg kan lave. Har i nogle forslag? Kan i skrive et forslag med lidt tekst til så ville jeg modtage det med kyshånd da jeg ikke lige selv kan finde noget at give mig til. Jeg ved udmærket godt at der er 1000 vis af nye ideer derude, men jeg kan bare ikke lige komme på nogen så derfor mangler jeg lidt hjælp til at få drejet min tankegang i en ny retning.

Forøvrigt så må i gerne sætte mig på lidt hårdt arbejde da jeg elsker at vride hjernen lidt:) Kan godt lide at arbejde med tal og større projekter.

Det var vist alt.

På forhånd tak,
MxS @ http://mxs.frac.dk
Slamkodning for fred

16 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
RSS feed det lyder som noget der kunne være sjovt at kæmpe lidt med:)
Jeg fik en idé her i dag som jeg arbejder med.
Jeg åbner http://www.tvguide.dk og kører den igennem (Li som man åbner en txt fil) Jeg finder lige præcis de linjer hvor programmet står og cutter det andet fra. Jeg sætter det så i en xml fil og viser det så derefter på en side.

Hvis det lykkes dig kunne jeg godt tænke mig at spørge dig senere om lidt hjælp til mit eget projekt. Jeg sidder selv og leger lidt med RSS feeds og lidt XML blandet med PHP men det er stærke sager :)

// Kasper

[Redigeret d. 07/06-04 21:00:54 af KasperTech]

Du spørger bare Kasper:)

MxS @ http://mxs.frac.dk
Slamkodning for fred

Hej,

jeg har et side spørgsmål til det med RSS feeds, må man bruge de forskællige feeds til at vise det de indeholder på sit site. er der et fælles sæt regler, for hvordan man etisk bruger dem? - eller svinger det fra site til site om de kun ud sender dem til privat brug, eller om de må offentlig gøres på alle sites. Håber i forstår

adam
Køb en zebra - og kald den plet

Martin: Ved ikke helt hvor svært det skal være - men jeg står og skal lave en hjemmeside for det sted jeg arbejder, og jeg har fået lavet det meste af den - dog skal jeg have noget hjælp til at lave et brugersystem, hvor folk kan logge ind, og derefter skrive i et forum......Noget som nok ikke er det sværeste i verden - men alligevel lidt for svært til mig! Jeg har kodet siden i php/mysql, så det skal jeg selvfølgelig også være.
Denne opgave er noget du kan tjene lidt (- og nej, det er ikke noget du bliver rig på :P)sommerferie penge på hvis du er interesseret, og hvis det bliver godt, får du sikkert også god PR.

Dette er et tilbud - slå til hvis du er interesseret

Jeg er frisk på at programmere det, hvis det er..
og jeg skal også nok sørge for at sikkerheden er i orden...
skriv til mig på MSN på email: tfswebguy@hotmail.com
hvis det er.. (Og jeg bruger en nat på det, så det er klar dagen efter)

Martin: Ved ikke helt hvor svært det skal være - men jeg står og skal lave en hjemmeside for det sted jeg arbejder, og jeg har fået lavet det meste af den - dog skal jeg have noget hjælp til at lave et brugersystem, hvor folk kan logge ind, og derefter skrive i et forum......Noget som nok ikke er det sværeste i verden - men alligevel lidt for svært til mig! Jeg har kodet siden i php/mysql, så det skal jeg selvfølgelig også være.
Denne opgave er noget du kan tjene lidt (- og nej, det er ikke noget du bliver rig på :P)sommerferie penge på hvis du er interesseret, og hvis det bliver godt, får du sikkert også god PR.

---------------------
Daniel Truelsen
http://truelsenweb.TK

Jeg er frisk på at programmere det, hvis det er..
og jeg skal også nok sørge for at sikkerheden er i orden...
skriv til mig på MSN på email: tfswebguy@hotmail.com
hvis det er.. (Og jeg bruger en nat på det, så det er klar dagen efter)

---------------------
Daniel Truelsen
http://truelsenweb.TK

Lyder lækkert...er ikke noget der haster - men jeg kontakter dig inden for en uges tid, så finder vi ud af noget :)

<< < 12 > >>
t