Ehm ideer?

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hephey

Jeg har scriptet php i et stykke tid nu. Faktisk lidt lang tid + at jeg har en fortid med asp så serverside verdenen er kendt for mig. Jeg har rodet med:

Bruger miljø [intern mail, bruger/admin login, forum, statstik over bruger]
Mail funktion [dog ikke en hel nyheds mail ting]
Tagwall/Gæstebog
Statstik funktion [kig på min hjemmeside]
Mappe funktion [læsning af dir og filer osv]
gb lib [Meget lidt da jeg ikke rigtig kan finde nogle brugbare artikler som beskriver alle funktionerne i biblioteket]
Sockets [Det jeg fik ud af det var en irc bot og et simpelt script som kunne give info om cs servere]
Classes [Har arejdet lidt her]

Altså jeg har arbejdet _LANG_ tid med opdatering, insert, select osv af database og det er ved at blive rigtig rigtig kedeligt!! Jeg vil sige det sådan at jeg gerne vil lave mere php, men bare jeg tænker på at skulle til at lave forms så bryder jeg sammen :( Lidt øv.
Jeg vil derfor gerne videre. Jeg kunne rigtig godt lidt at arbejde med sockets programmeringen selvom det er lidt simpelt her i php.

Jeg søger derfor nye ideer til hvad jeg kan lave. Har i nogle forslag? Kan i skrive et forslag med lidt tekst til så ville jeg modtage det med kyshånd da jeg ikke lige selv kan finde noget at give mig til. Jeg ved udmærket godt at der er 1000 vis af nye ideer derude, men jeg kan bare ikke lige komme på nogen så derfor mangler jeg lidt hjælp til at få drejet min tankegang i en ny retning.

Forøvrigt så må i gerne sætte mig på lidt hårdt arbejde da jeg elsker at vride hjernen lidt:) Kan godt lide at arbejde med tal og større projekter.

Det var vist alt.

På forhånd tak,
MxS @ http://mxs.frac.dk
Slamkodning for fred

16 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Content Management System er et slags administrations system (eller kan være det) hvor brugen kan vælge tema, farver, forskellige moduler (poll, news, chat, forum....) det vil sige at man laver et overdnet system der så kan lave sider eller hele systemer for andre brugere, PostNuke er fx. et CMS.

RSS er et xml format som man bruger til nyheder, jeg kører det for eksempel med jyllands postens nyheder og forskellige adre sites der tilbyder RSS feeds. Hele ideen er at man henter et xml dokument hvor man kender strukturen af (det er den meget strikse opbygning :-) ) herefter ved man hvad der er overskrift og hvad der er nyhed, hvem der har skrevet nyheden med videre. Prøv at se et program som SharpReader, det er RSS Læser, til den kan man tilføje alle de Feeds man vil og så "abonnere" på dem. Jeg har tidligere foreslået at man fik en RSS feed her på udvikleren, som et godt alternativ til Klienten....

Den digitale opslagstavle er lidt mere tricky, du skal kunne åbne den side der er target for din opslagstavle og så holde styr på hvor du skal tage dine informationer fra. Det vil sige at du skal opdele siden i nogle sektioner som brugeren kan "grappe" til sin egen side.....

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)

Hej,

I det hele taget arbejde med XML-filer er en god idé. Her kan man lave mange finurlige ting: statistik, stille indholdet op i tabeller, design, lave sådan, at man kan flytte rundt på kolonner, tilføje ekstra data samt eksport af data til XML (fx fra en kommasepareret fil etc). Se evt. http://dk.php.net/xml , hvor der står lidt om, hvordan man laver en parser.

Ud over det, kan man lave utrolig meget med GD-Lib (i forbindelse af overstående, kunne du fx lave et eksport af et XML-dokument, der er stillet grafisk op til et billede. Selv har jeg også lavet billedanalyse vha. GD-Lib. Det var ved at gå ind og analysere bingoplader fra Zulu. Det var skideskægt at lave, dog en anelse kompliceret og der skulle en del analyse til også. Det eneste, der manglede for det virkede, var at den ikke kunne kende forskel på 80 og 90, samt nogle steder kunne den heller ikke kende forskel på 4 og 9. Derudover lavede jeg sådan, at den hentede en plade fra Zulu's hjemmeside, gemte pladen på den lokale webserver, analyserede den, gemte de fundne tal i en MySQL-database sammen med billednavnet. Det jeg manglede var selve frontend, hvor man som bruger indtastede tal. Det var meget tæt på at blive færdig, men havde ikke tiden til at gøre det helt færdigt inden bingo stoppede igen. :)

Noget, som ikke direkte har med php at gøre, er SQL (især MySQL). Man kan lave nogle virkelig funktionelle queries (læs om JOIN, UNION etc.). Disse er især spændende til søgninger (samt optimering af disse) - det gør sig også gældende til fx trafikanalyse, hvis du logger brugbare data på en fornuftig måde.

I det hele taget er arbejdet med projekter, hvor komplicerede relationsdatabaser er brugt en rigtig god øvelse. Både i at have et "samlet overblik" og i at udtænke den bedst mulige struktur. Du kunne fx lave et online regnskabsprogram (bliver nok kun for sjov, da det vil være ufatteligt svært at sælge). Du kunne også lave et CRM-system (customer relations management).

Du kunne også give dig i kast med at lege med at lave PDF-filer i php.

At arbejde med tid kan også være skægt, dog er emnet ikke så stort.

Du kunne også arbejde med stringe - analysen af om en given string (vokaler, konsonanter, sætninger, specialtegn etc).

Du kunne også læse noget om sorteringsalgoritmer og arbejde lidt med det. Altså hvordan man hurtigst sorterer et array efter nogle givne parametre.

---
mikl-dk | mikl@mikl.dk
co-admin

Hvad med C/C++ spil ?
Kig på www.libsdl.org. Det er et multimedia library så du kan tegne på skærmen, afspille lyd, få events fra mus og tastatur og meget mere.
Og så kan du jo også læse mine netværksartikler her på Udvikleren :-)

Hvad med noed C programmering?

---------------------
Daniel Truelsen
http://truelsenweb.TK

- Hvad med en textbox, hvor man kan indtaste/indsætte en tekst samt en textBox hvor man kan skrive et Regular Expression (regex), så kører man formen og den highlighter alle forekomster af det RegEx man har indtastet (kan eventuelt laves til syntax farvning.

- Hvad med noget Content Management?

- Hvad med en virtuel opslagstavle. Man starter med en tom form (som eks. design mode) så bruwser man forskellige sider og vælger de områder man vil have fra de sider og så drag'n'drop til sin egen Form. Når man så reloader formen finder den så alle de ting man har "abonneret" på og opdaterer dem. Altså en dynamisk-virtuel-opslagstavle.

- I samme dur som ovenstående, men en side hvor man altid kan finde valutakurser og vekselgebyrer(læses naturligvis fra andre sider)

- En online RSS browser, hvorman indtaster en sti til RSS feeden og så bliver den hentet og formatteret, den poller naturligvis altid siden for at se om RSS feeden er blevet ændret, hvis den er blevet ændret, laver den en lille popup, a'la messenger med overskrift

Hvad med C/C++ spil ?
Kig på www.libsdl.org. Det er et multimedia library så du kan tegne på skærmen, afspille lyd, få events fra mus og tastatur og meget mere.
Og så kan du jo også læse mine netværksartikler her på Udvikleren :-)

Content Management? Hvad er det? Brian, den der virutel opslagstavle du snakker om lyder spændende, men jeg er ikke hel sikker på at jeg forstår din idé.

Både Troels og Robert snakker om C/C++ programmering. Er det nemt for mig at komme igang med hvis jeg har en meget god forståelse af php? Jeg ved godt at C++ er mere striks i syntaksen og at php ligner C meget, men det betyder jo ikke at det er nemt for mig at gå igang med:)

RSS. Hmm jeg har lavet lidt xml og xslt som du ved Brian:) Men XML og RSS noget nær det samme? Altså jeg går ud fra at RSS ikke er et sprog men en forkortelse på hvordan man kan hente data. Ik?

Slamkodning for fred

Content Manegement Systemer er som navnet siger systemer til at styre indhold, hvis du en php programmør har du f.eks sikkert hørt om postnuke-

RSS filer er er et fil format der er bygget op meget striks for at alle kan forstå det ens, ideen idets opbygning svare til xml, og det er som regel også xml readere man bruger til at læse dem

RSS:Real Simple Syndication.
-----------------------------------------------------------------------------

Min side ->www.the-hive.dk/~donp/

[Redigeret d. 07/06-04 15:54:12 af Nørden]

Content Manegement Systemer er som navnet siger systemer til at styre indhold, hvis du en php programmør har du f.eks sikkert hørt om postnuke-

RSS filer er er et fil format der er bygget op meget striks for at alle kan forstå det ens, ideen idets opbygning svare til xml, og det er som regel også xml readere man bruger til at læse dem

RSS:Real Simple Syndication.
-----------------------------------------------------------------------------

Min side ->www.the-hive.dk/~donp/

[Redigeret d. 07/06-04 15:54:12 af Nørden]

Nåå ok bare til at styre sit indhold på hjemmesiden? Eller andet. Har jeg lavet meget af.
RSS har jeg godt læst lidt om!!
Men jeg overvejer faktisk at gå om til C++. Lige lave lidt med det grundlæggende og gå videre til noget mere avanceret.
Slamkodning for fred

Content Management System er et slags administrations system (eller kan være det) hvor brugen kan vælge tema, farver, forskellige moduler (poll, news, chat, forum....) det vil sige at man laver et overdnet system der så kan lave sider eller hele systemer for andre brugere, PostNuke er fx. et CMS.

RSS er et xml format som man bruger til nyheder, jeg kører det for eksempel med jyllands postens nyheder og forskellige adre sites der tilbyder RSS feeds. Hele ideen er at man henter et xml dokument hvor man kender strukturen af (det er den meget strikse opbygning :-) ) herefter ved man hvad der er overskrift og hvad der er nyhed, hvem der har skrevet nyheden med videre. Prøv at se et program som SharpReader, det er RSS Læser, til den kan man tilføje alle de Feeds man vil og så "abonnere" på dem. Jeg har tidligere foreslået at man fik en RSS feed her på udvikleren, som et godt alternativ til Klienten....

Den digitale opslagstavle er lidt mere tricky, du skal kunne åbne den side der er target for din opslagstavle og så holde styr på hvor du skal tage dine informationer fra. Det vil sige at du skal opdele siden i nogle sektioner som brugeren kan "grappe" til sin egen side.....

Ok det er først nu det er ved at gå op for mig. Man kan få et bibliotek til php så man kan lave simple spil? Eller hva? Lyder spændende. Kan man så bruge den erfaring som man får i php og fører det over til C++?

RSS feed det lyder som noget der kunne være sjovt at kæmpe lidt med:)
Jeg fik en idé her i dag som jeg arbejder med.
Jeg åbner http://www.tvguide.dk og kører den igennem (Li som man åbner en txt fil) Jeg finder lige præcis de linjer hvor programmet står og cutter det andet fra. Jeg sætter det så i en xml fil og viser det så derefter på en side.

Content Mangement lyder ikke som noget jeg lige vil give mig i krig med:)
Slamkodning for fred

Indlæg senest redigeret d. 12.05.2009 02:56 af Bruger #3530
<< < 12 > >>
t