Links i mysql-tabel

Tags:    php

Når man f eks. skal indsætte et link i mysql tabellen, så skal man vel bare oprette det felt med VARCHAR...når man opretter mysql tabellen selvfølig :-)... Så skal ,mna vel bare når man skal udskrive det som et link skrive det mellem <a href="www.advancedweb.dk>HER</a>

Og hvornår er det man skal lave en anden type end varchar i mysql-tabellen.

Når man f eks. skal indsætte et link i mysql tabellen, så skal man vel bare oprette det felt med VARCHAR...når man opretter mysql tabellen selvfølig :-)... Så skal ,mna vel bare når man skal udskrive det som et link skrive det mellem <a href="www.advancedweb.dk>HER</a>

hmmm.... Hvad mener du med hvornår man skal have en anden type??
Det "link" du har lavet, linker jo til advancedweb.dk. Hvis linket i din tabel er en adresse skal den vel stå i href. Der hvor du har skrevet "HER" er jo bare en "beskrivelse" af linket.
Er det mig der ikke fatter hvad du mener :-)

Hejsa!

Jeg ville lave det sådan at feltet indeholdende selve URL'en eller linket om man vil, blev placeret i en MySQL tabel af typen tinytext. Det er ideelt for sådanne tekststørrelser (overskrifter, links, underskrifter osv.)

En udskrift af et sådan link ville jeg gøre med en while løkke:

Fold kodeboks ind/udKode 

således kan det gøres.

// Kasper

hmmm.... Hvad mener du med hvornår man skal have en anden type??
Det "link" du har lavet, linker jo til advancedweb.dk. Hvis linket i din tabel er en adresse skal den vel stå i href. Der hvor du har skrevet "HER" er jo bare en "beskrivelse" af linket.
Er det mig der ikke fatter hvad du mener :-)

Ja...det var nok lidt dårligt forklaret
Men...Jeg skal lave en database med links på min hjemmeside.
Så skal jeg så lave en formular som jeg kan indsætte et nyt link ind i databsen (mysql-tabel).
Når jeg så skal oprette tabellen, så skal jeg bare skrive VARCHAR (typen af feltet), og når jeg så skal lave siden hvor alle linksene skal vises, så skal jeg bare skrive det mellem inde i href (<a href="HER SKAL DEN HENTE LINKET FRA TABELLEN">og her skal den hente beskrivelsen af linket som så skal være linket(lad dig ikke forvirre af det)</a>;).

Så er det så jeg spørger...så skal man vel bare sætte linket ind i mysql tabelle som almindelig tekst???

Og så et ekstra spørgsmål der lyder på hvornår man skal have en anden type end VARCHAR (eller tekst)...f. eks PASSWORD eller når det er et tal eller lignende...Forstået:-)

Hejsa!

Jeg ville lave det sådan at feltet indeholdende selve URL'en eller linket om man vil, blev placeret i en MySQL tabel af typen tinytext. Det er ideelt for sådanne tekststørrelser (overskrifter, links, underskrifter osv.)

Fold kodeboks ind/udKode 

således kan det gøres.

// Kasper

Dette er tabellen til min brugerdatabase:

Fold kodeboks ind/udKode 

Er det fint...eller skal mailadresserne også være tinytext... Og den der hedder år er ens fødselsår, som så bagefter skal kunne hives ud af tabellen og bearbejdes som tal...skal det så også være varchar???

[Redigeret d. 02/06-04 20:45:10 af AdvancedWeb.dk]

Hejsa!

Fold kodeboks ind/udKode 

således kan det gøres.

// Kasper

Dette er tabellen til min brugerdatabase:

Fold kodeboks ind/udKode 

Er det fint...eller skal mailadresserne også være tinytext... Og den der hedder år er ens fødselsår, som så bagefter skal kunne hives ud af tabellen og bearbejdes som tal...skal det så også være varchar???

[Redigeret d. 02/06-04 20:45:10 af AdvancedWeb.dk]

Hey...

Jeg vil mener at din tabel er fin.. Jeg ville vælge varchar - som dig - frem for tinytext... Varchar kan have ligeså mange tegn som tinytext, men ved varchar sørger mysql selv for at fjerne mellemrum efter strengens indhold.. desuden fylder varchar(255) én byte mindre end tinytext :-)
Din type ved fødselsdag er helt ok..
styr på det? :-)

Hvad med til min counter:

Fold kodeboks ind/udKode 

[Redigeret d. 04/06-04 22:50:31 af AdvancedWeb.dk]

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg er ret sikker på at den tabel er svær at oprette.. :)

prøv med:
CREATE TABLE counter (
date VARCHAR(255),
ip VARCHAR(255),
browser VARCHAR(255),
os VARCHAR(255),
id int(5) not null auto_increment, PRIMARY KEY (id)
);
Det burde virke... id bliver så din primære nøgle

Fold kodeboks ind/udKode 

prøv med:
CREATE TABLE counter (
date VARCHAR(255),
ip VARCHAR(255),
browser VARCHAR(255),
os VARCHAR(255),
);

Hvad er forkellen???...Udover at id kun er sat til 5...kan man ikke lave en primær nøgle med den anden
www.advancedweb.dk

Fold kodeboks ind/udKode 

prøv med:
CREATE TABLE counter (
date VARCHAR(255),
ip VARCHAR(255),
browser VARCHAR(255),
os VARCHAR(255),
);

Hvad er forkellen???...Udover at id kun er sat til 5...kan man ikke lave en primær nøgle med den anden
www.advancedweb.dk

hmm... Altså din id af sat til int der kan være 5 lang.. det giver plads til max 99999 rækker.. hvis du har brug for flere kan du bare skrive et større tal :)

t