Når man f eks. skal indsætte et link i mysql tabellen, så skal man vel bare oprette det felt med VARCHAR...når man opretter mysql tabellen selvfølig :-)... Så skal ,mna vel bare når man skal udskrive det som et link skrive det mellem <a href="www.advancedweb.dk>HER</a>
Og hvornår er det man skal lave en anden type end varchar i mysql-tabellen.
hmmm.... Hvad mener du med hvornår man skal have en anden type??
Det "link" du har lavet, linker jo til advancedweb.dk. Hvis linket i din tabel er en adresse skal den vel stå i href. Der hvor du har skrevet "HER" er jo bare en "beskrivelse" af linket.
Er det mig der ikke fatter hvad du mener :-)
Ja...det var nok lidt dårligt forklaret
Men...Jeg skal lave en database med links på min hjemmeside.
Så skal jeg så lave en formular som jeg kan indsætte et nyt link ind i databsen (mysql-tabel).
Når jeg så skal oprette tabellen, så skal jeg bare skrive VARCHAR (typen af feltet), og når jeg så skal lave siden hvor alle linksene skal vises, så skal jeg bare skrive det mellem inde i href (<a href="HER SKAL DEN HENTE LINKET FRA TABELLEN">og her skal den hente beskrivelsen af linket som så skal være linket(lad dig ikke forvirre af det)</a>
.
Så er det så jeg spørger...så skal man vel bare sætte linket ind i mysql tabelle som almindelig tekst???
Og så et ekstra spørgsmål der lyder på hvornår man skal have en anden type end VARCHAR (eller tekst)...f. eks PASSWORD eller når det er et tal eller lignende...Forstået:-)