Hjælp bil database

Tags:    php

jeg vil gerne lave en database i mysql den skal indholde
[id]
[car]
[class]
[topspeed] to cifre
[acceleration] to cifre
[powerslidning] to cifre
[Handling] to cifre
[kudos] to cifre
[billede] sti til billede
[rigtigtbillede] sti til rigtigtbillede

hvordan kan jeg lave den
jeg vil også gerne havde en der der database med indholt til [class]

når jeg så har dem vil jeg gerne havde en side hvorfra jeg kan indtaste data

og en hvor du kan se det færdig resultat

kan i hjælpe mig

jeg vil også gerne havde at det tal du skriver i [topspeed][acceleration][powerslidning][handling] mellem 1-10 at det tallet bliver ud skiftet med et billede der hedder det tal f.eks. 1 bilver til grafik/1.gif
og så skal det også være muglighed for at man kan såtter efter de forskellige celler .

der skal være tre forskellige udgaver af den side der visser resultatet en der visser alt, en der vis du biler hvor kudos er over 0
og en der visser de biler der = 0

ps. jeg vil gerne havde vis jeg skriver 0 i [kudos] at det bliver til: you have this car! men de bibeholder sin væredig 0 i databasen

--------------------------
Noob i php og mysql
men ok til css og html

2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
jeg vil gerne lave en database i mysql den skal indholde
[id]
[car]
[class]
[topspeed] to cifre
[acceleration] to cifre
[powerslidning] to cifre
[Handling] to cifre
[kudos] to cifre
[billede] sti til billede
[rigtigtbillede] sti til rigtigtbillede

hvordan kan jeg lave den
jeg vil også gerne havde en der der database med indholt til [class]

når jeg så har dem vil jeg gerne havde en side hvorfra jeg kan indtaste data

og en hvor du kan se det færdig resultat

kan i hjælpe mig

jeg vil også gerne havde at det tal du skriver i [topspeed][acceleration][powerslidning][handling] mellem 1-10 at det tallet bliver ud skiftet med et billede der hedder det tal f.eks. 1 bilver til grafik/1.gif
og så skal det også være muglighed for at man kan såtter efter de forskellige celler .

der skal være tre forskellige udgaver af den side der visser resultatet en der visser alt, en der vis du biler hvor kudos er over 0
og en der visser de biler der = 0

ps. jeg vil gerne havde vis jeg skriver 0 i [kudos] at det bliver til: you have this car! men de bibeholder sin væredig 0 i databasen

--------------------------
Noob i php og mysql
men ok til css og html

Hey!

Du skal bruge en tabel i en database går jeg ud fra?! Tabellen kan laves som vist her (MySQL)
CREATE table car (car varchar(255), class varchar(255), topspeed int(2),acceleration int(2),powerslidning int(2),Handling int(2),kudos int(2),billede varchar(255),rigtigtbillede varchar(255), ID int(11) not null auto_increment, primary key(ID));

Tabellen hedder car...
Det resterende er ren php. Jeg er ikke helt med på hvad du vil, men nu har du da en tabel.

Overvej at installere PHPMyAdmin.

Selvom jeg nu fint kan syntax for at oprette tables, databaser og lave ALTER osv. så går det stadig hurtigere med PHPMyAdmin.

t