Formatering af SQL/PHP

Tags:    php

Jeg har problemer med at styr formateringen af udtræk fra tabeller, jeg har lagt et style sheet på den celle som udtrækket præsenteres i men kan ikke få formateringen til at virke. Hvordan kan man formatere den, har jeg placeret min class atribut forkert eller ?

<td class="kalendetmidt">
<?php
//connect til database
$db=mysql_connect($dbhost, $dbusername, $dbpass) or die ('Cannot connect to the database because: ' . mysql_error());
mysql_select_db('whiteone_dk');
$result = mysql_query("SELECT * FROM koncertlite");
$html = '';
while($row = mysql_fetch_array($result)) {
$html .= "<tr><td>$row[1], $row[2]</td></tr>";
}

echo $html ;
?>
</td>

allan@wilms.it

Ta sgal do ha!

8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fold kodeboks ind/udKode 

Brug table.

/AC

[Redigeret d. 31/05-04 00:43:54 af AC/F2]

lol Har da brugt table inden da, men kunne stadig ikke styre stylen i cellen med php-output

Tjoh, men <tr> og <td> er jo table rows og table columns, så før du overhovedet kan bruge disse skal du bruge <table>!

/AC
allan@wilms.it

Ta sgal do ha!

Drop tables og brug div.
MxS @ http://mxs.frac.dk
Slamkodning for fred

Vil det sige at den ikke kan formateres seperat i cellen ? selvom dette kan lade sig gøre men ikke dynamiske objekter???

allan@wilms.it

Ta sgal do ha!

Tjoh, men <tr> og <td> er jo table rows og table columns, så før du overhovedet kan bruge disse skal du bruge <table>!

/AC

lol Har da brugt table inden da, men kunne stadig ikke styre stylen i cellen med php-output

/AC

allan@wilms.it

Ta sgal do ha!

det er ikke sjovt bare at få et sætnings svar på :: "Drop tables og brug div. " og det skulle så være en forklaring på problemet eller hvad, nej vil ikke bare have at vide hvordan man undgår problemet med formateringen men også hvorfor det ikke duer :-

/AC
allan@wilms.it

Ta sgal do ha!

Drop tables og brug div.
MxS @ http://mxs.frac.dk
Slamkodning for fred

allan@wilms.it

Ta sgal do ha!

Den kode du har smidt vil udprinte noget i stil med:

<td><tr><td>noget, noget</td></tr></td>

og det er jo klart at det ikke virker.
Man kan kun bruge <tr> lige efter <table> og lige efter </tr>

/AC

hmm har slettet det hele og byggede det op igen med styles på seperate tabeller, så har omgået problemet, men det ændrer ikke på at man ikke kan bruge 5 ord til at svare på et spørgsmål, men tak for det mere udybende svar.

Den kode du har smidt vil udprinte noget i stil med:

<td><tr><td>noget, noget</td></tr></td>

og det er jo klart at det ikke virker.
Man kan kun bruge <tr> lige efter <table> og lige efter </tr>

/AC

allan@wilms.it

Ta sgal do ha!

t