Hvordan gøres dette mere elegant?

Tags:    php

Hejsa

Jeg har nogle forskellige grupper af links som jeg udskriver fra en database efter en kategori.

Fold kodeboks ind/udKode 

MEN.. jeg får jo en mysql_query pr. gruppe!
-det kan man garanteret gøre 100 gange mere raffi!

Kunne man f.eks. ligge et argument ind i mysql_fetch_array funktionen som sorterede $result?

Håber på et tip...

Mvh
Gunnar

Hejsa

Jeg har nogle forskellige grupper af links som jeg udskriver fra en database efter en kategori.

Fold kodeboks ind/udKode 

MEN.. jeg får jo en mysql_query pr. gruppe!
-det kan man garanteret gøre 100 gange mere raffi!

Kunne man f.eks. ligge et argument ind i mysql_fetch_array funktionen som sorterede $result?

Håber på et tip...

Mvh
Gunnar

Hmmm, er ikke helt med på hvad du vil, men altså du kan lave din mysql_query om til en af de to nedenstående

$result_fills = mysql_query("SELECT * FROM ts_nodebank WHERE category = 'Fills' ORDER by det_felt_navn_som_skal_sorteres_efter desc");

$result_fills = mysql_query("SELECT * FROM ts_nodebank WHERE category = 'Fills' ORDER by det_felt_navn_som_skal_sorteres_efter asc");

Så sortere den efter størst eller mindst, abc osv.

Jan Larsen
CO-owner Jabo-web.com
http://www.jabo-web.com/ref=3

Njae.. det var ikke det jeg mente.

Jeg har forskellige kategorier som jeg skriver ud i hver deres "bokse" på hjemmesiden. De er bestemt af kateogorien. Derfor har jeg måtte "query"'e for hver af disse kategorier for at få dem "sorteret" - ikke i en bestemt rækkefølge, men i kategorierne (som står i table'et "category").

Håber det hjalp på forklaringen.

Sagen er helt kort:

JEG VIL IKKE:
$result_fills = ....
$ result_rytmer = ...
$result_noget tredje = ...

osv., MEN BARE:
$result = ...

- og så kunne sortere efter table når jeg laver min "mysql_fetch_array" i stedet for...

Kan man ikke det? Det kan jo ikke være hensigtsmæssigt at forespørge i databasen 6-7 gange i samme table...

Det her er ikke testet eftersom jeg ikke har sådan en table men, i
teorien burde det tage hele din table og printe det ud i category blokke.
Fold kodeboks ind/udKode 

-------------------------------------------------------------------------------

Min side ->www.the-hive.dk/~donp/

t